0

مریوان با پیشینه‌ فرهنگی مکانی موثر برای جشنواره تئاترخیابانی است

مریوان با پیشینه‌ فرهنگی مکانی موثر برای جشنواره تئاترخیابانی است
بازدید 10

امید کریمیان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با تقدیر از تمامی کسانی که در راستای برگزاری هفدهمین جشنواره تئاتر خیابانی مریوان تلاش کردند، اظهار کرد: برای برگزاری هر مراسمی چند بال وجود دارد که یکی مردم و دیگری مسؤولان است که خوشبختانه جشنواره تئاتر خیابانی مریوان با پیشینه فرهنگی که دارد زمینه ساز خوبی برای این مراسم بود و هر دو بال آن توانمند ظاهر شدند.

وی گفت: حضور شعرا و عرفا و بزرگ مردان در طول تاریخ این شهر دریای معرفتی در مریوان هستند که این پیشینه هنری پشتیبان این جشنواره و نمایش‌ها است.

کریمیان اظهار کرد: همت برای توسعه و آبادانی و پیشرفت شهر و دیار ما یک وظیفه است که برای آن در حد توان تلاش شده است.

غنای شهرستان در آثار جشنواره باید نمایش داده شود

نماینده مردم مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: نمایش فرهنگ، هنر و ادب و معماری استان و شهرستان در جشنواره برای بینندگان خارجی لازم است و باید در اجراها شرایط نمایش غنای شهرستان فراهم شود.

کریمیان تصریح کرد: مریوان و بانه که شهرهای مرزی استان هستند پتانسیل خوبی برای توسعه و آبادانی و اشتغال دارند که دروازه اقتصادی استان خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد: مریوان و مرز باشماق که ترانزیت و محل تردد مردم را کاملاً جداگانه و مناسب دارد و در کنار آن منطقه تجاری صنعتی مریوان و بانه که مورد تصویب و تأیید مجلسین قرار گرفته، می‌تواند تبدیل به فرصتی خوبی برای استان شود هر چند در طول سه سال بعد از ابلاغ و شروع به اجرای آن چیز ملموسی برای مردم ایجاد نشده است.

وی گفت: پیش نیاز این منطقه این است که مدیر منطقه برای فعال کردن آن اقدام کند و نقشه طرح جامع آزاد تجاری، صنعتی را فراهم و در اختیار سرمایه گذار برای هدایت به استان قرار دهد تا خروجی آن را مردم ببینند.

توجه به منطقه آزاد تجاری بانه و مریوان و جاده‌ها می‌تواند در جذب گردشگر مؤثر باشد

نماینده مردم مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی گفت: منطقه آزاد تجاری صنعتی بانه و مریوان یکی از مهمترین موارد در استان است و بعد از آن بحث راه و جاده که در استان نسبت میانگین استانی و کشوری بسیار فاصله دارد که امیدواریم اقدام شود و برای گردشگران و مهمانان لذت سفر بیشتری را فراهم کند.

کریمیان گفت: امیدواریم این جشنواره زمینه ساز جبران عقب ماندگی‌های استان و رفع آنها و خدمت‌رسانی بیشتر شود.

وی گفت: مریوان میزبان خوبی برای جشنواره‌های بزرگ است و حیف است از بهترین امکانات برخوردار نباشد و در این راه رسانه‌ها در اطلاع رسانی و تبادل فرهنگی بازوی توانمندی محسوب می‌شوند.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *