0

نقطه‌به‌نقطه شهر قزوین جایگاه هنر است

نقطه‌به‌نقطه شهر قزوین جایگاه هنر است
بازدید 15

به گزارش خبرنگار مهر، محمد کرم‌الهی در نشست خبری رونمایی از پوستر سومین نمایشگاه و جشنواره ملی هنرهای تجسمی ایثار که ظهر سه‌شنبه در سالن جلسات اداره کل بنیاد شهید و ایثارگران استان برگزار شد، اظهار کرد: کسانی که رضایت خدا را مسیر خود می‌دانند نهایت مسیر آن‌ها طبق آیات قرآن همان مسیری است که نزد پروردگارش روزی بخورند.

مدیرکل امور هنری بنیاد شهید و امور ایثارگران بیان کرد: شهدا حقیقت حقیقی حیات انسان را با خونشان امضا کردند، آن‌ها سر و جان دادند تا حقیقت فطرت پاک انسان آشکار باشد و امروز اهل رسانه با قلم خود می‌توانند از این حقیقت حمایت و پشتیبانی کنند تا زیست واقعی انسان در دنیا شکل بگیرد و گسترش پیدا کند.

وی افزود: بنیاد شهید و امور ایثارگران یکی از متولیان ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است و در این راستا از تمام امکانات و ابزارها استفاده می‌کند تا بتواند این فرهنگ را در جامعه ترویج دهد که البته در این بین یکی از ابزارهای مهم ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

این مسئول مطرح کرد: در جشنواره ایثار آثار هنری توسط هنرمندان خلق می‌شود که می‌تواند هنر ارزشمند و انقلابی در راستای ترویج فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت را گسترش دهد و آثاری که در این جشنواره تولید می‌شود اثرگذاری مطلوبی در نهادینه کردن روحیه ایثار و شهادت بین مردم خواهد داشت.

وی ادامه داد: از خرداد ۱۳۴۲ تاکنون هنرهای تجسمی جلودار، نویدبخش و پیام‌آور بوده و هنرمندان با داشتن همین هنر با طاغوت مبارزه کردند و توانستند پیروز میدان باشند.

این مسئول ابراز کرد: با ورق زدن تاریخ می‌بینیم که نقش هنرهای تجسمی در دوام و بقای انقلاب اسلامی بسیار مطرح و هنر تجسمی همیشه در کنار ارزش‌ها و مبانی ارزش‌های اسلامی بوده و در هدایت، تقویت و روشنگری انقلاب اسلامی نقش‌آفرین بوده است.

وی با تأکید بر اینکه امروز، قزوین در سومین جشنواره منطقه‌ای هنرهای تجسمی «ایثار»، میزبان ۱۱ استان است عنوان کرد: نقطه‌به‌نقطه شهر قزوین جایگاه هنر است و رشته‌های مختلف هنری در این شهر رو به رشد بوده و در این شهر تعزیه، نگارگری و هنرهای تجسمی جایگاه ارزنده‌ای دارد.

این مسئول ضمن گرامی داشت یاد و خاطره ۳ هزار شهید استان قزوین تصریح کرد: استان قزوین مکتب‌دار سه عرصه نگارگری، خوشنویسی و تعزیه است و در سایر هنرها نیز جلودار بوده که البته تمام این درخشش هنر را به‌واسطه مهارت و استعداد بالا و تفکر و اندیشه کسب کرده است.

کرم الهی خاطرنشان کرد: فراخوان سومین جشنواره منطقه‌ای هنرهای تجسمی ایثار در سه بخش دانش‌آموزی در رشته‌های خوشنویسی، نقاشی و عکاسی و بزرگ‌سال و ویژه جامعه ایثارگری در رشته‌های نقاشی، تذهیب، مینیاتور، نقاشی‌خط، نقاشی دیجیتال و نقاشی‌خط دیجیتال، خوشنویسی، عکاسی، گرافیک طراحی پوستر، کاریکاتور و مجسمه‌سازی برپا می‌شود و هنرمندان می‌توانند آثار خود را به این جشنواره ارسال کنند تا در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت گام‌های جدی برداشته شود.

وی در پایان گفت: ۳۳ هنرمند برتر در جشنواره تقدیر خواهند شد و سرای سعدالسلطنه میزبان نمایشگاه آثار این هنرمندان خواهد بود.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *