0

طرز تهیه بال مرغ با چاشنی‌های متنوع و خوشمزه (۳ روش ساده)

طرز تهیه بال مرغ با چاشنی‌های متنوع و خوشمزه (۳ روش ساده)
بازدید 9

وقت آماده‌کردن ناهار یا شام است و هنوز برای تهیه غذا تصمیمی نگرفته‌اید؟ اگر در یخچال یا فریزر خود مرغ دارید سرخ یا کبابی کردن بال آن را به شما پیشنهاد می‌دهیم. بال مرغ یکی از قسمت‌های خوشمزه مرغ است که با ترکیب انواع سوپ‌های زمستانی یا غذاهای پلویی آماده می‌شود. برای تهیه بال مرغ کبابی نیز می‌توانید از فر یا ماهیتابه استفاده کنید. در این مطلب طرز تهیه بال مرغ با فر، ماهیتابه و سوخاری را آموزش می‌دهیم. همراه ما باشید.

فهرست محتوا

طرز تهیه بال مرغ سرخ شده در ماهیتابه
    مواد اولیه بال مرغ سرخ شده در ماهیتابه
    مراحل تهیه بال مرغ سرخ شده در ماهیتابه
طرز تهیه بال مرغ کبابی در فر
    مواد اولیه بال مرغ کبابی
    مراحل تهیه بال مرغ کبابی در فر
طرز تهیه بال مرغ‌سوخاری
    مواد اولیه بال مرغ سوخاری
    مراحل تهیه بال مرغ‌سوخاری
چاشنی های متنوع بال مرغ

طرز تهیه بال مرغ سرخ شده در ماهیتابه

در این طرز تهیه بال مرغ سرخ شده، قبل از سرخ‌کردن بال مرغ آن را با ادویه دلخواه طعم‌دار کنید. در این روش برای بهتر سرخ‌شدن بال مرغ، آن را در قابلمه با ادویه‌های نمک و فلفل سیاه آرام بپزید تا بال مرغ ترد و خوشمزه شود. شما می‌توانید بال مرغ سرخ شده را با پودر پاپریکا یا سس‌های مختلف تزیین کنید.

سرخ کردن بال مرغ در تابه با چاشنی سبزی معطر و کنجد

مواد اولیه بال مرغ سرخ شده در ماهیتابه

بال مرغ ۱۵۰۰ گرم
پیاز ۲ عدد
سیر ۵ حبه
آب‌لیمو تازه ۳ قاشق سوپ خوری
نمک و فلفل به مقدار لازم
روغن‌زیتون به مقدار لازم
زعفران به مقدار لازم
بال مرغ با پوست سمین - 900 گرم
بال مرغ با پوست سمین – ۹۰۰ گرم
۱۱۲,۵۰۰ تومان
مشاهده و خرید

روغن زیتون فرابکر اورازان - 500 میلی لیتر
روغن زیتون فرابکر اورازان – ۵۰۰ میلی لیتر
۱۵ %

۴۹۹,۰۰۰
۴۲۴,۱۵۰ تومان

مشاهده و خرید

مراحل تهیه بال مرغ سرخ شده در ماهیتابه

۱. در طرز تهیه بال مرغ سرخ شده در ماهیتابه در مرحله اول، بال مرغ را برای سرخ شدن کامل تمیز کنید. پس از تمیز شدن بال مرغ آن را با کمک نمک و ادویه طعم‌دار کنید. روغن زیتون، زعفران و آب لیمو تازه را به بال مرغ اضافه کنید. حتما ۲ تا ۳ ساعت به بال مرغ اجازه دهید که به خوبی مزه‌دار شود.

فوت‌وفن: اگر در این مرحله بیش از اندازه ادویه را به بال مرغ اضافه کنید؛ امکان دارد که طعم بال مرغ تغییر کند.

۲. یک قابلمه مناسب انتخاب کنید؛ بال مرغ مزه‌دار شده را در آب جوش بریزد؛ اجازه دهید که بال مرغ در مدت زمان ۱۰ دقیقه در آب جوش بپزید و پس از پختن بال مرغ آب قابلمه را خالی کنید.

فوت‌وفن: این مرحله کاملاً اختیاری است و به پخت یکنواخت مرغ کمک می‌کند. اگر این مرحله را در دستور تهیه بال مرغ انجام می‌دهید؛ حتما در زمان پخت مرغ آن را بانمک و فلفل طعم‌دار کنید.

۳. در آخر برای سرخ کردن بال مرغ یک تابه متوسط انتخاب کنید و آن را روی حرارت ملایم قرار دهید تا بال مرغ به آرامی سرخ شود. اگر حرارت تابه را افزایش دهید، ممکن است که بال مرغ سوخته و خشک شود. در سرخ کردن بال مرغ عجله نکنید و فرصت دهید که در حرارت ملایم به آرامی ترد شود.

فوت‌وفن: برای سرخ‌کردن بال مرغ از روغن‌زیتون استفاده کنید. این روغن طعم خوبی به بال مرغ می‌دهد.

قبل از کبابی و سرخ‌کردن بال مرغ آن را در فریزر نگهداری کنید. نگهداری بال مرغ در فریزر به حفظ طعم و کیفیت بال مرغ کمک می‌کند.

برای مطالعه بیشتر بخوانید: نکاتی برای خرید مرغ سالم و تازه

طرز تهیه بال مرغ کبابی در فر

بال مرغ کبابی که طعم جذاب و خوشمزه‌ای دارد در مدت‌زمان ۲۰ دقیقه در فر آماده می‌شود. در روش تهیه بال مرغ کبابی برای طعم‌دار کردن آن، بال مرغ طعم‌دار شده را روی سینی فر بگذارید یا به سیخ جوجه گردان فر بزنید. برای طعم‌دار کردن بال مرغ شما می‌توانید دستور تهیه را به طعم‌های دلخواه خودتان تغییر دهید.

سرخ کردن بال مرغ در فر

مواد اولیه بال مرغ کبابی

بال ۵۰۰ گرم
پیاز ۱ عدد
سیر دو حبه
ماست ۲ قاشق غذا خوری
رب ۱ قاشق غذا خوری
روغن‌مایع ۳ قاشق غذا خوری
آب‌لیمو ترش تازه ۱ قاشق غذا خوری
زعفران دم‌کرده به مقدار لازم
ادویه (نمک، فلفل سیاه، پودر سیر، پاپریکا) به مقدار لازم
ماست کم چرب دومینو - 2000 گرم
ماست کم چرب دومینو – ۲۰۰۰ گرم
۴۸,۰۰۰ تومان
مشاهده و خرید

رب گوجه فرنگی روژین مقدار 800 گرم
رب گوجه فرنگی روژین مقدار ۸۰۰ گرم
مشاهده کالا

مراحل تهیه بال مرغ کبابی در فر

۱.در مرحله اول برای تهیه بال مرغ کبابی در فر باید بال مرغ را برای طعم‌دار شدن آماده کنید. بال مرغ را تمیز بشویید و آن را داخل آبکش قرار دهید تا آب اضافی بال مرغ گرفته شود.

فوت‌وفن: شما می‌توانید در تهیه بال مرغ کبابی از کتف استفاده کنید یا فقط بال را طعم‌دار کنید.

۲.برای طعم‌دار شدن بال مرغ، پیاز و سیر را پوست بگیرد و خرد کنید. یک کاسه متوسط انتخاب کنید، ادویه‌ها، روغن، آبلیمو، ماست و رب را مخلوط کنید تا سس بال مرغ آماده شود. بال مرغ تمیز شده را به کاسه اضافه کنید و آن را به خوبی با سس مخلوط کنید. بال مرغ طعم‌دار شده را داخل یخچال قرار دهید تا به خوبی طعم سس را به خود بگیرد.

فوت‌وفن: در طعم‌دار کردن بال مرغ می‌توانید از سس مایونز یا کنجد استفاده کنید.

۳.در مرحله سوم، فر را برای کبابی شدن بال مرغ گرم کنید و آن را در دمای ۱۸۰ درجه قرار دهید. یک ظرف پیرکس‌دار انتخاب کنید و کف آن را چرب کنید. ظرف پیرکس‌دار را داخل فر قرار دهید تا بال مرغ به خوبی ترد و پخته شود. همچنین شما در این مرحله می‌توانید بال مرغ را به سیخ جوجه گردان فر بزنید و ۲۵ دقیقه فرصت دهید که بال مرغ به خوبی پخته شود.

فوت‌وفن: برای تهیه بال مرغ کبابی در هوا پز، بال‌ها را به سیخ وصل کنید و روی سه‌پایه قرار دهید. اجازه دهید که بال مرغ در دمای ۲۰۰ درجه در ۱۵ دقیقه پخته شود.

هواپز مدل AFG450

هواپز مدل AFG450

۱۴,۲۰۰,۰۰۰
تومان

هواپز کاراجا مدل 153.03.06.7771

هواپز کاراجا مدل ۱۵۳.۰۳.۰۶.۷۷۷۱

۱۰,۷۹۹,۰۰۰
۹,۹۹۹,۰۰۰
تومان

خرید هواپز

مشاهده همه

برای تهیه بال مرغ رژیمی می‌توانید از روش بخارپز استفاده کنید و از روغن‌های اضافی یا سس‌های پر چرب پرهیز کنید.

برای مطالعه بیشتر بخوانید: کباب تابه ای مرغ

طرز تهیه بال مرغ‌سوخاری

بال سوخاری یکی از غذاهای محبوب در منوی رستوران‌ها و بین فست‌فودها است. در طرز تهیه بال مرغ‌سوخاری برای آماده‌کردن مایه طعم‌دهنده بال مرغ پودر زنجبیل، سس سویا و گرام ماسالا را ترکیب کنید تا بال مرغ طعم تند و تازه‌ای به خود بگیرد. مدت‌زمان تهیه بال مرغ‌سوخاری ۳۰ دقیقه است.

بال مرغ سوخاری داغ و خوشمزه

مواد اولیه بال مرغ سوخاری

بال مرغ ۵۰۰ گرم
تخم‌مرغ ۱ عدد
پیاز ۱ عدد
ماست ۱ قاشق غذا خوری
زعفران دم‌کرده ۱ قاشق غذا خوری
آب‌لیمو ترش تازه ۱ قاشق غذا خوری
آرد سوخاری به مقدار لازم
پودر سوخاری پولکی به مقدار لازم
پودر زنجبیل، سس سویا، گرام ماسالا به مقدار لازم
نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم
آرد سوخاری حاوی ادویه مارتین - 200 گرم
آرد سوخاری حاوی ادویه مارتین – ۲۰۰ گرم
۴۰,۰۰۰ تومان
مشاهده و خرید

پودر سوخاری تند ترخینه - 200 گرم
پودر سوخاری تند ترخینه – ۲۰۰ گرم
۱۵ %

۵۴,۹۵۰
۴۶,۷۱۰ تومان

مشاهده و خرید

تخم مرغ ترخون بانو بسته 6 عددی
تخم مرغ ترخون بانو بسته ۶ عددی
۳۹,۳۶۰ تومان
مشاهده و خرید

مراحل تهیه بال مرغ‌سوخاری

۱. در مرحله اول برای تهیه بال مرغ سوخاری باید بال مرغ را تمیز بشویید و اجازه دهید که خشک شود.

۲. بال مرغ را داخل یک قابلمه مناسب بریزید و نمک و زرد چوبه را روی آن بریزید. آب را به میزانی که روی بال مرغ را بگیرد داخل قابلمه بریزید و اجازه دهید که بال مرغ به مدت ۲۰ دقیقه پخته و نرم شود.

۳. در مرحله بعدی مایه طعم‌دهنده بال مرغ را آماده کنید. یک کاسه متوسط انتخاب کنید، ماست و تخم مرغ را داخل کاسه بشکنید. ماست و تخم‌مرغ را تا زمانی هم‌بزنید تا فرم یکدستی به خود بگیرد. پس از مخلوط شدن تخم مرغ و ماست نوبت به اضافه کردن ادویه است. در ادامه نمک، فلفل سیاه، زعفران، پودر زنجبیل، سس سویا، گرام ماسالا را همراه با آب لیمو ترش تازه به ترکیب ماست و تخم‌مرغ اضافه کنید و مواد را مخلوط کنید تا یکدست شوند. پس از مخلوط شدن ماست و تخم‌مرغ با ادویه‌ها آرد سوخاری را کم‌کم به مواد اضافه کنید و دوباره آن‌ها را باهم مخلوط کنید.

۴. پس از آماده شدن ترکیب طعم‌دهنده بال مرغ، بال مرغ را به صورت تک‌تک در داخل کاسه قرار دهید و بال مرغ را به خوبی با مواد آغشته کنید. اجازه دهید که بال مرغ در مدت زمان ۳۰ دقیقه در مواد بماند تا به خوبی طعم مواد را بگیرد.

۵. یک قابلمه مناسب برای سوخاری کردن بال مرغ انتخاب کنید و روغن داخل آن بریزید. به میزانی روغن داخل قابلمه بریزید تا بال مرغ در روغن غوطه‌ور شود. اجازه دهید که روغن داغ شود و پس از داغ شدن روغن، بال مرغ را داخل روغن بریزید تا سوخاری شود.

۶. در مرحله آخر بال مرغ سوخاری شده را از داخل روغن بیرون بیاورید و روی دستمال مخصوص روغن گیری قرار دهید تا روغن اضافی آن گرفته شود. شما می‌توانید بال مرغ سوخاری را با سیب‌زمینی سرخ شده سرو کنید.

برای مطالعه بیشتر بخوانید: طرز تهیه جوجه چینی

چاشنی‌های متنوع بال مرغ

  • چاشنی ترش: برای تهیه بال مرغ با طعم ترش یک‌ونیم قاشق رب انار را با یک‌چهارم آب‌لیمو ترش تازه و یک قاشق غذاخوری پودر سیر را در یک‌کاسه اضافه کنید و مواد را به‌خوبی با هم بزنید.
  • چاشنی تند: پاپریکای شیرین، فلفل قرمز و سس فلفل‌سبز را با هم مخلوط کنید و بال مرغ را به این ترکیب تند آغشته کنید. شما می‌توانید بر اساس ذائقه‌ای که دارید میزان تندی مواد را تغییر دهید.
  • چاشنی سبزی‌های خشک: جعفری خشک، گشنیز خشک و شنبلیله خشک را همراه با ریحان خشک با آسیاب خرد کنید و با روغن‌زیتون مخلوط کنید.
  • چاشنی باربیکیو: برای آماده‌کردن طعم باربیکیو تخم گشنیز، جوز هندی، فلفل سیاه و سیر را مخلوط کنید. اگر وقت کافی برای آماده‌کردن چاشنی باربیکیو ندارید، از طعم‌دهنده آماده باربیکیو برای طعم‌دار شدن بال مرغ استفاده کنید.
  • چاشنی سیر و جعفری: استفاده از سبزی‌های معطر، طعم بال مرغ را خوشمزه‌تر می‌کند. برای تهیه چاشنی سیر و جعفری، جعفری تازه را خرد کنید و همراه با سیر، جوز هندی و نمک مخلوط کنید.
سس گوجه آلمانی آووکادو فیلفیل - 430 گرم
سس گوجه آلمانی آووکادو فیلفیل – ۴۳۰ گرم
۱۵ %

۱۹۹,۸۴۰
۱۶۹,۸۶۰ تومان

مشاهده و خرید

سس باربیکیو کباب بیژن - 290 گرم
سس باربیکیو کباب بیژن – ۲۹۰ گرم
۱۵ %

۳۸,۹۰۰
۳۳,۰۷۰ تومان

مشاهده و خرید

 

چاشنی های متنوع برای بال مرغ

برای مطالعه بیشتر بخوانید: طرز تهیه کتلت مرغ

سخن پایانی؛ بال مرغ یکی از غذاهای خوشمزه بامزه‌ای عالی و دلپذیر است که در مدت‌زمان ۳۰ تا ۴۰ دقیقه آماده می‌شود. این غذای خوشمزه به صورت پلویی یا با نان سرو می‌شود. اگر دوست دارید که مزه مرغ را در سفره خود داشته باشید اما هنوز غذا انتخاب نکرده‌اید همین الان بال مرغ را با چاشنی دلخواه خودتان طعم‌دار کنید و با روش کبابی یا سوخاری آماده کنید.

سوالات متداول
چطور بال مرغ را باید طعم دار کرد؟
برای طعم‌دار کردن بال مرغ آن را تمیز بشویید و آن را داخل آبکش بریزید تا خشک شود. چاشنی دلخواه خودتان را آماده کنید و بال مرغ را با آن طعم‌دار کنید. حتما اجازه دهید که بال مرغ ۱ یا ۲ ساعت در مزه بماند تا خوشمزه‌تر شود.

زمان پخت بال مرغ در فر چقدر است؟
معمولا بال مرغ در فر با دمای ۲۰۰ درجه سانتی‌گراد به مدت‌زمان ۳۰ تا ۴۰ دقیقه آماده می‌شود.

بهترین ادویه ها برای بال مرغ چیست؟
ادویه‌های مناسب برای بال مرغ شامل فلفل سیاه، نمک، سیر پودر شده، پاپریکا و ادویه‌های باربیکیو است.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *