0

پوستر هفدهمین کنگره ملی شعر «در کوچه آفتاب» رونمایی شد

پوستر هفدهمین کنگره ملی شعر «در کوچه آفتاب» رونمایی شد
بازدید 6

به گزارش خبرنگار مهر، حمید بهداروندی ظهر امروز سه شنبه در آئین رونمایی از پوستر هفدهمین کنگره ملی شعر در کوچه آفتاب که در سالن جلسات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: بیش از هشت سال گذشته کنگره مذکور به صورت یک محفل استانی و با حضور شعرای خوزستان برگزار می‌شد، با مکاتبه و پیگیری که انجام دادیم برنامه به صورت ملی مصوب شد اما متأسفانه آن طور که باید و شاید مورد حمایت قرار نگرفت.

وی افزود: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان درخواست ما مبنی بر ملی شدن همایش را پذیرفت، پس از آن به جشنواره ملی تبدیل شد و شکل رقابتی گرفت.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گتوند بیان کرد: امسال همه علی‌الخصوص مدیرکل فرهنگ و ارشاد و فرماندار شهرستان به برگزاری هرچه با شکوه تر برنامه دغدغه دارند زیر قیصر امین پور به گردن همه ما و حتی به گردن حوزه فرهنگ و هنر کشور حق دارد.

دبیر هفدهمین کنگره ملی شعر در کوچه آفتاب گفت: رهبر معظم انقلاب در خصوص قیصر تفقد داشته و صبحت داشته‌اند لذا باید برنامه‌ای درخور شأن این شاعر برگزار شود.

وی با بیان اینکه بسیاری از شعرا برای کنگره دعوت می‌شوند، افزود: برنامه در چهار بخش برگزار خواهد شد؛ جشنواره خوشنویسی در مسیر باد چند سالی است که به دلیل نبود امکانات و مسائل مالی برگزار نشده، مقرر شده امسال با کیفیت بهتر و حضور اشعار خوشنویسی برگزار شود که اشعار قیصر را خوشنویسی می‌کنند.

بهداروندی با اعلام اینکه یادبود در چهار روز برگزار خواهد شد، عنوان کرد: روز اول ششم آبان ماه، محفل ادبی شعر با حضور شعرای شهرستانی در آرامگاه شاعر بزرگ برگزار می‌شود که انجمن شعر نیز در کنار ما خواهند بود. همچنین هفتم، مهرواره استانی شعر در کوچه آفتاب با همکاری آموزش و پرورش و حضور شعرای دانش‌آموز برگزار می‌شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گتوند ادامه داد: قیصر در بخش نوجوان بسیار فعال بوده و کتاب‌های چاپ شده شأن گویا است، از آنجایی که بخش خالی بوده و مردم متقاضی بودند، مقرر شد مهرواره برگزار شود، فراخوان آن صادر شده که حتی از استان‌های دیگر هم استقبال داشته و می‌تواند به سطح ملی برسد.

بهداروندی گفت: هشتم آبان ماه اختتامیه کنگره در چند بخش برگزار خواهد شد؛ افتتاحیه نمایشگاه خوشنویسی در مسیر باد با حضور استاد شهبازی از اساتید برجسته کشوری برگزار خواهد شد. همچنین کنگره نیز در محوطه آرامگاه برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: علاوه بر کنگره، برنامه‌های جنبی دیگری از جمله کارگاه خوشنویسی، کارگاه نقاشی و اجرای موسیقی سنتی با حضور استاد علیرضا افتخاری اجرا خواهد شد.

دبیر هفدهمین کنگره ملی شعر در کوچه آفتاب اظهار کرد: روز دهم آبان نیز با حضور اساتید پیشکسوت و برجسته خوشنویسی، نمایشگاه استانی در مسیر باد به صورت کارگاهی و با نشست‌های تخصصی اجرا می‌شود که اشعار قیصر امین پور را به رشته تحریر در می‌آورند.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *