0

بیمارستان ارتش بجنورد به سپاه جوادالائمه(ع) واگذار می‌شود

بیمارستان ارتش بجنورد به سپاه جوادالائمه(ع) واگذار می‌شود
بازدید 10

به گزارش خبرگزاری مهر، مرتضی بهزاد فر عنوان کرد: در سفر اخیر نماینده دفتر مقام معظم رهبری به استان، تعیین تکلیف بیمارستان ارتش مطرح شد و این بیمارستان که هویتی تاریخی دارد، قرار است به سپاه واگذار شود.

وی در تشریح وضعیت مصوبات سفر مقام معظم رهبری به خراسان شمالی گفت: سال ۱۳۹۱ در مجموع، ۴ هزار میلیارد تومان منابع مالی از محل سفر مقام معظم رهبری به استان تخصیص یافت که هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان از این اعتبار عمرانی و ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی بود.

بهزاد فر افزود: تاکنون ۲ هزار و ۴۲۰ میلیارد تومان از این بودجه دریافت شده که تا پایان سال ۱۴۰۲ به بیش از ۳ برابر منابع پیش‌بینی شده رسید.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان به پروژه گازرسانی اشاره و عنوان کرد: مصوبات این پروژه به طور کامل انجام شده و در حوزه احداث فضای آموزشی نیز ۱۰۷ میلیارد تومان اعتبار جدید از دفتر مقام معظم رهبری دریافت شده است.

بهزاد فر افزود: در حوزه بهداشت و درمان، ظرفیت تخت از ۷۱۱ تخت در سال ۱۳۹۱ به بیش از ۱۲۰۰ تخت فعال بیمارستانی رسیده است.

وی ادامه داد: پروژه‌های نظیر کمک به احداث و تکمیل بیمارستان امام حسن مجتبی علیه السلام، کمک به احداث بیمارستان ۲۱۸ تخت خوابی آیت الله هاشمی رفسنجانی در شیروان و احداث پایگاه‌های اورژانس جاده‌ای و پیش بیمارستانی جز اقدامات مثبت مصوبات سفر مقام معظم رهبری بود که اجرا شده است.

وی گفت: در سفر اخیر آقای شمعی نماینده دفتر رهبری به استان، موافقت افزایش ظرفیت آب شهرک گلستان و شهر بجنورد نیز حاصل شد.

وی به حوزه راه‌های روستایی اشاره و عنوان کرد: ۳۸۰ کیلومتر راه، آسفالت شده است و حمایت‌های بیشتری نیز در این زمینه انجام خواهد شد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان شمالی تصریح کرد: یکی از مصوبات سفر که به دلیل محدودیت‌های تأمین اعتبار در سال‌های گذشته اجرای آن زمان‌بر شد، آبگیری سد گلمندره و بهره‌برداری از آن بود که این پروژه هم با تأمین اعتبار از سوی دفتر مقام معظم رهبری خوشبختانه در اواخر سال گذشته به صورت عملیاتی آبگیری شد.

بهزاد فر افزود: در سال ۱۳۹۱ تنها یک استخر دانش آموزی در استان وجود داشت و تا امروز ۵ استخر دیگر به بهره برداری رسید. همچنین احداث ۲ استخر دیگر به شهرستان تازه تأسیس بام و صفی آباد اختصاص یافت.

وی عنوان کرد: تکمیل مجتمع فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی جز اولویت‌های این مصوبات قرار گرفت.

وی ادامه داد: مقرر شد با هدیه ویژه دفتر مقام معظم رهبری، به پیشنهاد کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یک آسمان نما با اعتباری معادل دو و نیم میلیارد تومان راه اندازی شود. همچنین مدیرکل مجموعه کانون پرورش فکری پیشنهاد ایجاد یک رصدخانه خورشیدی را ارائه دادند که مورد استقبال قرار گرفت.

وی ادامه داد: مقرر شد دفتر مقام معظم رهبری برای تکمیل دانشکده داروسازی استان نیز اعتباری اختصاص دهد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گازکشی منازل محرومین، کمک به تأمین لوازم منزل، احداث و تکمیل حوزه‌ها، علمیه، تهیه جهیزیه، ساخت منزل محرومین، کمک به خانواده‌های تحت پوشش و تجهیز مؤسسات قرآنی را از دیگر مصوبات این سفر پرخطر و برکت عنوان کرد.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *