0

مشارکت حدود ۷۰۰۰ پزشک در اجرای طرح پزشکی خانواده روستایی

مشارکت حدود ۷۰۰۰ پزشک در اجرای طرح پزشکی خانواده روستایی
بازدید 10

به گزارش خبرگزاری مهر، مسعود مشایخی در خصوص آخرین وضعیت اجرای پزشکی خانواده روستایی گفت: پزشکی خانواده روستایی در سال ۱۳۸۴ به منظور ایجاد نظام ارجاع و دسترسی راحت و مناسب به خدمات سلامت، در روستاها و شهرهای با جمعیت کمتر از ۲۰ هزار نفر به اجرا درآمد.

مدیر کل سلامت خانواده و نظام ارجاع سازمان بیمه سلامت ایران، با اشاره به اینکه جمعیت تحت پوشش پزشکی خانواده روستایی بالغ بر ۲۰ میلیون نفر است، افزود: خدمات تحت پوشش پزشکی خانواده روستایی شامل پزشکی، دندانپزشکی، مامایی، سلامت روان، بهبود تغذیه، تصویربرداری پزشکی، آزمایشگاه و دارو است.

وی با اعلام این خبر که تعداد مراکز خدمات جامع سلامت فعال ۴۲۸۷ مرکز است، تاکید کرد: در طرح پزشکی خانواده روستایی حدود ۷ هزار پزشک، ۵۶۶۲ ماما و ۱۸۹۳ دندانپزشک و بهداشتکار دهان و دندان مشارکت دارند.

مشایخی ادامه داد: در سال جاری خدمت کارشناس سلامت روان و خدمات کارشناس بهبود تغذیه به بسته خدمات پزشکی خانواده روستایی اضافه شده است.

مدیر کل سلامت خانواده و نظام ارجاع سازمان بیمه سلامت ایران، در خصوص آخرین شرایط پزشکی خانواده شهری فارس و مازندران گفت: این طرح در سال ۱۳۹۱ در دو استان فارس و مازندران اجرایی شد. خدمات پزشکی خانواده در استان فارس برای جمعیتی بالغ بر ۱.۰۳۵.۰۰۰ نفر توسط ۱.۱۹۰ پزشک و در استان مازندران برای جمعیتی بالغ بر ۵۲۴.۲۵۴ نفر توسط ۸۴۰ پزشک ارائه می‌شود.

مشایخی گفت: برای ۷ هزار پزشک خانواده روستایی دو کارگاه آموزشی سبک زندگی سالم مبتنی برآموزه های طب ایرانی برگزار می‌گردد که مدرس این دوره‌ها، پزشکان متخصص طب ایرانی هستند.

وی همچنین در مورد نظام ارجاع صندوق بیمه سلامت همگانی ایرانیان اظهار داشت: این طرح در سال ۱۴۰۰ اجرایی شد، در حال حاضر جمعیتی بالغ بر ۳.۹۵۳.۰۰۰ نفر از خدمات ۳.۵۷۹ پزشک همکار طرح بهره‌مند هستند.

این مقام مسئول در سازمان بیمه سلامت ایران، از برگزاری وبینار آنلاین درخصوص پیشگیری سطح چهارم با حضور پروفسور مایک جاموله مبدع پیشگیری سطح چهارم خبر داد.

بنابر اعلام سازمان بیمه سلامت، وی تاکید کرد: اجرای پروژه پیشگیری نخستین در شهرستان‌های کهنوج، زرند و زهک به منظور اجتناب از ایجاد عوامل خطر بیماری‌ها و کنترل آنها آغاز شده و پیش‌بینی می‌شود اجرای طرح در ۶۰ شهرستان در سطح کشور ادامه داشته باشد.

مشایخی درباره پیشگیری سطح چهارم گفت: اجرای پروژه پیشگیری سطح چهار با هدف و به منظور اجتناب از عوارض تجویزهای پزشکی در سطح کشور ازطریق برگزاری دوره‌های بازآموزی پزشکان است.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *