0

بازسازی مسجد مروی‌ها تا یک ماه آینده آغاز می‌شود

بازسازی مسجد مروی‌ها تا یک ماه آینده آغاز می‌شود
بازدید 7

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام نصرالله پژمان‌فر با بیان اینکه متأسفانه در طرح قدیم بافت پیرامون حرم رضوی، خانه‌های تاریخی و مساجد زیادی تخریب شد که موجبات ناراحتی بسیاری از فعالان فرهنگی و مذهبی را فراهم کرد، اظهار کرد: بازسازی مسجد مروی‌ها تا یک ماه آینده آغاز می‌شود.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی گفت: متأسفانه در طرح قدیم بافت پیرامون حرم رضوی، خانه‌های تاریخی و مساجد زیادی تخریب شد که موجبات ناراحتی بسیاری از فعالان فرهنگی و مذهبی را فراهم کرد.

وی گفت: چهار سال پیش بود که خبر از تخریب مسجد مروی‌ها یکی از مساجد تاریخی اطراف حرم رضوی به گوش رسید که به پشتوانه مردم، بنده مانع تخریب این مسجد هویتی و تاریخی شدم.

پژمانفر افزود: متأسفانه در این سال‌ها بی‌مهری‌های زیادی برای بازسازی این مسجد واقع در انتهای شارستان رضوان شاهد بودیم؛ لذا حدود یک ماه پیش، به اتفاق مدیران دستگاه‌های اجرایی از آخرین وضعیت مسجد مروی‌ها بازدید کردم.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی گفت: در این بازدید مقرر شد، شهرداری منطقه ثامن نقشه‌های بازسازی مسجد مروی‌ها را طراحی در جلسه بعدی ارائه نماید. در جلسه روز گذشته نیز که شهردار منطقه ثامن، مدیرکل اوقاف و امور خیریه و هیئت‌امنای مسجد مروی‌ها شرکت داشتند، ضمن بررسی نقشه‌های توسعه و بازسازی مسجد مروی‌ها، مصوب گردید، مبلغ حدود ۲ میلیارد تومان جهت عملیات عمرانی مسجد تخصیص پیدا کند.

وی تأکید کرد: طبق توافق اداره کل اوقاف و شهرداری ثامن، این اعتبار از محل حساب‌های فی مابین این دو دستگاه اجرایی تأمین خواهد شد. امیدواریم حداکثر تا یک ماه آینده، عملیات عمرانی مسجد مروی‌ها به همت هیئت‌امنای مسجد پس از تأمین اعتبار، به صورت کامل شروع شود.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *