0

اصلاح سبک زندگی تنها راه پیشگیری از سرطان

اصلاح سبک زندگی تنها راه پیشگیری از سرطان
بازدید 5

به گزارش خبرگزاری مهر، داریوش فرهود، در افتتاحیه دومین کنگره بین المللی کنسرژنومیکس، با بیان اینکه ژن‌ها با سبک زندگی در دهه‌های اخیر تغییر پیدا کرده است، گفت: نوع شغل و سبک زندگی در ابتلاء به بیماری نقش دارد.

وی با بیان اینکه خشونت، غم و رنج باعث تغییر ژن‌ها می‌شود، اظهار داشت: چاقی در جامعه ایرانی غوغا می‌کند و تفریحات سالم گذشته که جای خود را به گوشی و فضای مجازی داده است، تبدیل به اعتیاد شده است.

پدر علم ژنتیک ایران درباره هوش مصنوعی گفت: با اینکه جهان با ذوق زدگی از این فناوری نوین بهره می‌برد اما می‌تواند از بلایای قرن اخیر باشد چرا که هنوز بر هوش مصنوعی اخلاق حاکم نیست.

فرهود، خواب مناسب و سبک زندگی ساده را عامل کلیدی در سلامت توصیف کرد و گفت: خوابیدن، بیدار شدن و غذا خوردن در ساعت مشخص به قدری برای سلامتی مهم است که برای مطالعه درباره آن جایزه تعیین شده است.

وی با بیان اینکه حیوانات با خواب خود را درمان می‌کنند، اظهار داشت: نباید از خواب سالم یعنی به انذازه کافی و در ساعت‌های مشخص غافل شد.

فرهود، سبک زندگی سالم را تنها راه پیشگیری از سرطان و حتی دیگر بیماری‌ها دانست و گفت: تا می‌توانید شاد زندگی کنید.

وی، ساده زیستی، سبززیستن و شادی را عامل طول عمر و سلامتی دانست و گفت: ثروت باعث قدرت، دانش باعث شهرت، اخلاق باعث محبوبیت و خدمتگزاری به میهن و مردم باعث ابدیت می‌شود.

در پایان از سوی کنگره ژنومیکس ۲۰۲۴ تندیس یک عمر تلاش خدمت صادقانه به پروفسور فرهود اهدا شد.

دومین کنگره بین المللی کنسرژنومیکس ۲ تا ۴ آبان ۱۴۰۳ در سالن اجلاس سران برگزار می‌شود.

بخش مسئولیت پذیری اجتماعی این کنگره را خیرین سلامت، مؤسسه نیکوکاری کنترل سرطان ایرانیان (مکسا) و شبکه ملی سرطان برعهده دارند.

در بخش مسئولیت پذیری اجتماعی این کنگره جایزه‌ای به نام “جایزه مکسا” با هدف توسعه غربالگری، پیشگیری از سرطان و ارتقا و فراگیری مراقبت‌های حمایتی و تسکینی طراحی شده که قرار است امسال، برای دومین بار به یکی از تشکل‌های مردمی فعال در حوزه سرطان اهدا شود. سال گذشته این جایزه به علت تلاش‌های مؤثر و پیوسته دکتر مسجدی در زمینه سرطان ریه و مبارزه با دخانیات به وی اهدا شد.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *