0

تسکین «مه مغزی» ناشی از شیمی درمانی با ورزش هوازی

تسکین «مه مغزی» ناشی از شیمی درمانی با ورزش هوازی
بازدید 7

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از مدیسن نت، «جنیفر برونت»، محقق ارشد و پروفسور علوم انسانی دانشگاه اتاوا کانادا، گفت: «یافته‌های ما ارزیابی، توصیه و ارجاع ورزش را به عنوان بخشی از مراقبت از سرطان تقویت می‌کند. این توصیه ممکن است به زنانی که با سرطان زندگی می‌کنند، کمک کند تا سلامت جسمی و روانی خود را در طول درمان و بعد از آن به طور فعال مدیریت کنند.»

برای این مطالعه، ۵۷ بیمار مبتلا به سرطان سینه در اتاوا و ونکوور به طور تصادفی به مدت ۱۲ هفته یا ۲۴ هفته ورزش هوازی همراه با شیمی درمانی خود انجام دادند.

حدود نیمی از زنان ورزش هوازی خود را همزمان با شروع شیمی درمانی شروع کردند و نیمی دیگر پس از اتمام شیمی درمانی شروع کردند.

هیچ تفاوت معنی داری بین دو گروه در آزمون‌های عینی عملکرد مغز مشاهده نشد.

با این حال، زنانی که در طول شیمی درمانی در ورزش هوازی شرکت کردند، گزارش دادند که احساس می‌کنند ذهن شفاف‌تری دارند و کیفیت کلی زندگی‌شان بهتر است.

برونت گفت: «نتایج نشان می‌دهد که باید گزینه‌های ورزشی بیشتری در اختیار زنانی قرار گیرد که به خاطر سرطان سینه تحت شیمی درمانی هستند.»

برونت در ادامه افزود: «برای رسیدگی به این موضوع، ما از همکاری در بخش‌های مختلف دانشگاهی، مراقبت‌های بهداشتی، تناسب اندام و جامعه، برای توسعه برنامه‌های ورزشی که به طور خاص برای زنان مبتلا به سرطان سینه طراحی شده‌اند، حمایت می‌کنیم. این برنامه‌ها باید به‌راحتی به‌کار گرفته شوند و به‌طور گسترده به اجرا درآیند، و کمک کنند تا مزایای ورزش برای همه زنانی که با چالش‌های درمان و بهبودی سرطان مواجه هستند، قابل دسترس‌تر باشد.»

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *