0

روستای پسوه پیرانشهر، روستای دوستدار کتاب شد

روستای پسوه پیرانشهر، روستای دوستدار کتاب شد
بازدید 6

به گزارش خبرگزاری مهر، ابوبکر احمدی‌کیا، روز پنجشنبه در این زمینه افزود: این کتابخانه از سال ۹۰ فعالیت خود را آغاز کرده و تقریباً ۱۰ هزار جلد کتاب و بیش از ۴۰۰ نفر عضو فعال دارد و بیشتر اعضای آن کودک و نوجوان هستند.

وی ادامه داد: ما هر سال فعالیت‌های زیادی در حوزه کتابخوانی داشتیم ولی به دلیل نبود امکانات نمی‌توانستیم برای شرکت در جشنواره و رویدادها ارسال کنیم که برای دهمین جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب بیش از ۲۵ فعالیت را در حوزه کتاب و کتابخوانی در سامانه بارگذاری کردیم که باعث شد این کتابخانه منتخب کشوری شود.

احمدی کیا افزود: برگزاری نمایشگاه‌های کتاب در مناسبت‌های مختلف ملی و مذهبی، ایجاد طرح‌های مختلف با موضوعیت نشاط در کتابخانه‌ای، تجلیل از معلمان با کتاب و دایر کردن کتابخانه حسینی در مزر تمرچین همزمان با اربعین حسینی از جمله فعالیت‌های این کتابخانه است.

وی گفت: همچنین برگزاری کلاس و کارگاه‌های مختلف قصه‌گویی، کلاس‌های آموزشی نماز، برگزاری جشنواره بازی‌های بومی و محلی، مسابقه نقاشی بین کودکان، اجرای طرح آفتاب کتاب و کاروان جهادی از دیگر فعالیت‌های کتابخانه شهید «مرتضی آوینی» است.

احمدی کیا بیان کرد: فضای مجازی به عنوان یک ابزار قدرتمند می‌تواند تأثیرات مخربی بر کتاب‌خوانی و ترویج فرهنگ مطالعه داشته باشد و مهمترین هدف من در کتابخانه این است که با برگزاری برنامه‌های مختلف نشاط آور با محوریت کتاب این فاصله بین دانش آموز و کتاب را کم کنم.

در این دوره از مجموع ۲۵۱ روستای شرکت کننده که از ۱۴۷ شهرستان استان‌های کشور در دهمین جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب شرکت کردند، ۲ جامعه عشایری، ۱۲ روستای دوستدار کتاب و یک روستای استمرار دوستدار کتاب انتخاب شدند و ۹ نفر از برگزیدگان این جشنواره از کتابداران پر تلاش نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور هستند که نقش محوری در برگزاری طرح‌های موفق در دهمین دوره جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب داشتند.

کتابخانه عمومی شهید آوینی در سال ۱۳۹۰ در روستای پسوه شهرستان پیرانشهر استان آذربایجان غربی تأسیس شده و به عنوان سومین کتابخانه شهرستان پیرانشهر به مردم منطقه لاجان ارائه خدمات می‌کند.

این روستا در شمال شرقی شهرستان پیرانشهر با جمعیت نزدیک به ۴ هزار نفر واقع شده است.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *