0

۸۴درصد مرکز جامع روستایی استان زنجان با بیمه سلامت قرارداد دارند

۸۴درصد مرکز جامع روستایی استان زنجان با بیمه سلامت قرارداد دارند
بازدید 5

به گزارش خبرنگار مهر، سعید کرمی‌زنجانی در سخنرانی پیش از خطبه‌های این هفته نماز جمعه زنجان با اشاره به اینکه این بیمه در حال حاضر با ۸۴ مرکز جامع روستایی در استان قرارداد منعقد کرده است، افزود: این بدان معنی است که با فعالیت ۱۲۳ پزشک، ۳۱ دندانپزشک و کادر درمان در این مراکز، روستاییان نیازی به مراجعه به مرکز شهر نخواهند داشت.

وی با بیان اینکه طبق آمار هم‌اکنون ۶۱۱ هزار نفر از مردم استان زنجان تحت پوشش بیمه سلامت هستند و علاوه برای نه ۸۱ درصد از روستاییان و افراد تحت پوشش کمیته امداد نیز به صورت رایگان از خدمات این بیمه در استان استفاده می‌کنند، اظهار کرد: این بیمه به لحاظ پوشش حمایتی، ۱۰۲ نوع بیماری را تحت پوشش خود قرار داده و به جامعه هدف خدمات ارائه می‌دهد.

کرمی زنجانی با تاکید بر اینکه یکی از رویکردهای جدی بیمه سلامت، شناسایی بیماران خاص و صعب‌العلاج است که تا به امروز در این زمینه موفق به شناسایی ۱۴ هزار بیمار خاص و صعب‌العلاج توسط همکاران بیمه سلامت در استان شده‌ایم، ادامه داد: در همین راستا خدماتی به ارزش ۴۲ میلیارد تومان به جامعه هدف ارائه شده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان با یادآوری اینکه روزانه بیش از ۵۵۰۰ مورد در سامانه بیمه سلامت و در بخش بستری نیز ۲۵۰ مورد مراجعه ثبت می‌شود، خاطرنشان کرد: یکی از خدمات ارزنده این بیمه در استان مربوط به خدماتی است که در حوزه درمان ناباروری ارائه می‌شود که در همین راستا ۹۰ درصد افراد نابارور تحت پوشش این بیمه هستند. علاوه بر این از تیرماه امسال ۷۰ درصد هزینه‌های بخش خصوصی نیز تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته است.

کرمی‌زنجانی در ادامه با اشاره به خدمات ۳۰ ساله بیمه سلامت در استان زنجان و ابراز امیدواری از روند رو به رشد خدمات ارائه شده به افراد تحت پوشش، گفت: در کنار همه این موارد، بیمه سلامت در حوزه حمایتی نیز ورود پیدا کرده و این قبیل اقدامات را در خصوص افراد زیر هفت سال و نیز کسانی که در دام اعتیاد به مواد مخدر گرفتار هستند، انجام می‌دهد.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *