0

پرستاران طرحی در خمین بلاتکلیف مانده‌اند

پرستاران طرحی در خمین بلاتکلیف مانده‌اند
بازدید 9

رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری شهرستان خمین گفت: قرار بود پرستاران طرحی پس از اتمام طرح در دانشگاه علوم پزشکی جذب شوند اما بعد از اتمام تحصیل آنها نه قراردادی با آنها امضا شده و نه مدرک آنها آزاد می شود و بلاتکلیف مانده اند.

سید نوید میرمعصومی در گفت‌وگو با خبرنگار سازمان نظام پرستاری بیان کرد: در مورد دانشجویانی که به‌ عنوان نیروهای تعهدی جذب دانشگاه شدند، بنا بر این بود که پس از اتمام تحصیل به صورت تعهدی ۱۲ سال مشغول به کار شوند، اما طرح این دانشجویان که به اتمام می رسد، مدرک آنها آزاد نمی‌شود در عین حال با آنها قرارداد هم نمی‌بندند که مشغول به کار شوند و همین طور بلاتکلیف مانده‌اند.

وی ادامه داد: از سال ۱۳۹۶ که این دانشجویان به صورت نیروی تعهدی مشغول به تحصیل شده‌اند تا امروز اتفاقی برای آنها نیفتاده است. برای مثال به یکی از این نیروها لطف کرده‌اند، فقط یک قرارداد ۱۰۰ ساعته با او بسته‌اند. حدود ۲۰ نیروی تعهدی داریم که نه قراردادی با آنها بسته می‌شود و نه مدرک آنها آزاد می‌شود.

میرمعصومی گفت: شاید دانشگاه علوم پزشکی می‌تواند به طور مستقل برای جذب این نیروها اقدام کند. اما دانشگاه هم این موضوع را به وزارت بهداشت ارجاع می‌دهد و معتقد است باید وزارتخانه دستور بدهد، اما اتفاقی نیفتاده و این نیروها همچنان معطل مانده‌اند.

رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری شهرستان خمین درباره مطالبات پرستاران این شهرستان گفت: تعرفه اسفند ماه ۱۴۰۲ پرداخت شده و از ابتدای سال ۱۴۰۳ و همچنین ۳ ماهه چهارم سال ۱۴۰۱ کارانه پرستاران پرداخت نشده است. اضافه کار هم تا پایان خردادماه پرداخت شده و ۳ ماه معوقه داریم.

وی با اشاره به دیگر مطالبات پرستاران مانند حق لباس، حق مسکن و … توضیح داد: جدای از مطالبات عمومی که مانند دیگر پرستاران در کشور هستیم برخی مشکلات دیگر هم در شهرستان خمین منحصر به خود داریم.

وی گفت: بیمارستان خمین مشکلات زیادی دارد، برای مثال بیمارستان هنوز مرکز تلفن ندارد و پیج کد ۹۹، پرستاران، پزشکان و … بر دوش پرستاران است که وظیفه آنها نیست.

میرمعصومی ادامه داد: در بحث سرویس رفت و آمد هم مشکل داریم. با توجه به اینکه خمین شهر چندان بزرگی نیست و شاید ۷ یا ۸ مسیر اصلی داشته باشد، اما فقط برای ۳ مسیر، سرویس رفت و آمد اختصاص داده شده است.

رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری شهرستان خمین افزود: دانشگاه هم در این باره فقط قول پیگیری می‌دهد، اما مدتها است که اتفاقی نیفتاده است.

او درباره بحث کمبود نیرو اظهار کرد: در خمین نسبت به دیگر جاها کمبود نیرو چندان محسوس نیست، اما آن هم با شرایط اضافه کار اجباری است که به طور طبیعی این اضافه کاری باعث نارضایتی پرستاران شده است.

میرمعصومی در پایان گفت: در خصوص ترک کار خدا را شکر در شهرستان موردی نداریم و مهاجرت هم فقط ۲ مورد داشتیم.

 

 

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *