0

بیش از ۶۵ درصد جمعیت استان کرمان تحت پوشش بیمه سلامت هستند

بیش از ۶۵ درصد جمعیت استان کرمان تحت پوشش بیمه سلامت هستند
بازدید 7

به گزارش خبرنگار مهر، محمد جعفری، پیش از ظهر شنبه در دیدار با استاندار کرمان گفت: حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر در استان کرمان تحت پوشش بیمه سلامت هستند که این میزان پوشش بیمه‌ای بیش از ۶۵ درصد است که نسبت به کشور، آمار بالاتری را نشان می‌دهد.

وی افزود: این آمار به دلیل وجود جوامع روستایی و صنعتی بیشتر در استان کرمان است و به همین دلیل، وابستگی بیمارستان‌های جنوبی به بیمه سلامت نسبت به سایر مناطق بیشتر است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۸۰۰ مؤسسه طرف قرارداد داریم و روزانه ۲۴ هزار نفر از خدمات بیمه سلامت بهره‌مند می‌شوند گفت: به طور متوسط روزانه ۸ میلیارد تومان از سوی بیمه سلامت به مراکز درمانی پرداخت می‌شود.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان همچنین به گروه‌های تحت پوشش بیمه سلامت اشاره کرد و گفت: مددجویان کمیته امداد، مددجویان بهزیستی، طلاب، خانواده شهدا، کارکنان دولت، بازنشستگان و روستاییان و هر کسی که در شهر زندگی می‌کند و بیمه‌ای ندارد، تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند.

جعفری، با اشاره به صندوق حمایت از بیماران صعب‌العلاج گفت: این صندوق که حدود دو سال پیش طراحی و به بیمه سلامت ارائه شده، تاکنون ۴۰۵ میلیارد تومان برای حمایت از بیماران صعب‌العلاج هزینه کرده است.

وی ادامه داد: این صندوق شامل ۱۲۶ عنوان بیماری از جمله دیابت، سرطان و پیوند اعضا می‌شود و از پزشکان درخواست کردیم بیماران نیازمند داروی گران‌قیمت را به ما معرفی کنند تا از محل این صندوق حمایت کنیم.

وی افزود: بودجه امسال این صندوق ۸ هزار میلیارد تومان است و حمایت‌های متمرکز از کرمان به خوبی ادامه دارد.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان همچنین به موضوع اعتیاد اشاره کرد و گفت: تمام بیمه‌ها در زمینه ترک اعتیاد با ما همکاری دارند و فرآیند درمان در مراکز طرف قرارداد با ما انجام می‌شود. همچنین، در قالب قراردادی با بهزیستی به بیماران اوتیسمی و خاص کمک می‌کنیم.

جعفری، با اشاره به فعالیت‌های بین‌بخشی گفت: در زمینه ناباروری، خدمات به صورت رایگان ارائه می‌شود و این موضوع باید به مردم اطلاع‌رسانی شود.

وی افزود: هزینه‌ها و درمان ناباروری در مرکز نجیمه و بیمارستان افضلی پور کرمان رایگان است و نیاز است که از طریق رادیو و تلویزیون در برنامه‌های مهم، این ظرفیت‌ها معرفی شوند.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان به طرح “هزار روز طلایی” اشاره کرد و گفت: سازمان بیمه سلامت حدود ۴۰ هزار کتاب در این زمینه چاپ و توزیع کرده که اطلاعات کاملی برای مردم فراهم می‌آورد.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *