0

۳ میلیون تن کالا از آذربایجان غربی به خارج کشور صادر شد

۳ میلیون تن کالا از آذربایجان غربی به خارج کشور صادر شد
بازدید 5

صابر پرنیان در گفت و گو با خبرنگار مهر افزود: عراق، ترکیه، ارمنستان، آذربایجان، افغانستان، سوریه، پاکستان، امارات متحده عربی، رومانی و آلمان از مهمترین کشورهایی بشمار می‌رود جزو مقاصد اصلی صادراتی هستند.

وی با بیان اینکه تولیدات داخل کشور قابل رقابت با محصولات کشورهای مختلف است، افزود: عمده کالاهای صادراتی شامل محصولات صنعتی، پتروشیمی، معدنی، کشاورزی و صنایع دستی می‌باشد.

سرپرست اداره کل صمت آذربایجان غربی بیان داشت: افزایش تراز تجاری، حضور در بازارهای جهانی، تقویت تولید داخلی و به تبع آن معرفی محصولات کشور و همچنین افزایش و پایداری اشتغال با حل موانع و زیرساخت‌های صادراتی اعم از ریلی و راه‌ها و مشکلات مربوط به مرزها دست یافتنی است.

پرنیان تاکید کرد: محصولات تولید داخل هم از لحاظ قیمت و هم شاخص کیفیت قابل رقابت با محصولات کشورهای مختلف می‌باشد.

وی اظهار کرد: آذربایجان غربی بیشترین مرز با کشورهای همسایه را داراست و آبمیوه و کنسانتره، محصولات لبنیاتی، فرآورده‌های پروتینی و محصولات صنعتی و معدنی از ظرفیت‌های صادراتی این استان محسوب شده که در صورت تحقق شرایط ایده‌آل برای مبادلات تجاری، از این ظرفیت ثروتی عظیم عاید کشور خواهد شد.

پرنیان گفت: تسهیل و تسریع ترددها در گمرکات، هموارسازی راه‌های مواصلاتی در مرزها، افزایش بازارچه‌های مرزی و پیله‌وران، بهبود شرایط زیرساخت‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری در گمرکات و مرزها و تبادلات مالی و بانکی، افرایش تعداد انبارهای عمومی در پایانه‌های گمرکی و حضور دائم و با برنامه در بازارهای تجارت خارجی از مهمترین عوامل توسعه صادرات و حرکت در مسیر بازارهای جهانی است که ماحصل آن تثبیت بازارهای فروش محصولات تولید داخل و رونق صادرات است.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *