0

آلودگی هوای اصفهان در کوتاه‌مدت رفع نمی شود

آلودگی هوای اصفهان در کوتاه‌مدت رفع نمی شود
بازدید 6

مهدی جمالی نژاد در حاشیه مراسم تکریم و معارفه معاونان عمرانی، سیاسی و اجتماعی و امنیتی و انتظامی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در خصوص برنامه مدیریت جدید استان برای حل اَبرچالش آلودگی هوای اصفهان، اظهار داشت: سند جامعی را برای رفع آلودگی هوای اصفهان تهیه و آماده کردیم و این سند را بی تردید باید جز به جز اجرا کنیم‌.

وی ادامه داد: کاهش و رفع آلودگی هوای اصفهان کاری نیست که در کوتاه مدت بتوان انجام داد اما در میان‌مدت و بلند مدت بسیار امکان پذیر است.

رفع آلودگی هوا را محدود به مدیران نکنیم

استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: مساله آلودگی هوای اصفهان مانند یک پازلی است که در آن هر بخشی از جمله صنایع، شهرک‌های صنعتی، کوره‌های آجر پزی، ریخته‌گری‌های اصفهان و … هر کدام نقش دارد و به نظر من باید طبق برنامه‌ای که در سند جامع کاهش آلودگی دیده شده، برنامه ریزی و اجرا کنیم.

جمالی نژاد با بیان اینکه رفع مساله آلودگی هوا را فقط محدود به مدیران، مسؤولان، دولت‌مردان و صنایع نکنیم، افزود: مردم عزیزمان هم اگر در بحث استفاده از وسایل حمل و نقل شخصی کمی مراعات کرده و از حمل و نقل عمومی و پاک بیشتر استفاده کنند، می‌تواند به کاهش آلودگی هوا کمک کننده باشد.

وی ادامه داد: در دوره‌ای که شهردار اصفهان بودم پویش سه شنبه‌های بدون خودرو را در شهرداری راه اندازی کرده بودیم و مردم عنایت خاصی داشتند و استقبال خوبی شد و اکنون کمتر استانی را می‌بینیم که مانند اصفهان این چنین برای دوچرخه بعنوان حمل و نقل پاک اقبال وجود داشته باشد.

استاندار اصفهان با بیان اینکه کنترل و رفع آلودگی هوای اصفهان یک کار جمعی است، خاطرنشان کرد: همه باید برای این مهم همراه و هم قسم شویم و فقط این نیست که مسؤولان یک طرفه کار انجام دهند.

جمالی نژاد افزود: احساس می‌کنم که باید بر جز به جز مواردی که در سند جامع کاهش آلودگی هوای اصفهان تنظیم و ابلاغ شده است، برنامه ریزی کنیم تا بتوانیم در بازه میان‌مدت آن را کاهش دهیم.

لزوم نوسازی ناوگان فرسوده حمل و نقل در اصفهان

وی درخصوص توسعه و نوسازی ناوگان فرسوده حمل و نقل اصفهان نیز ابراز داشت: در این زمینه باید ابتدا از نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی مانند اتوبوس، مینی‌بوس، ون و تاکسی‌ها شروع کنیم و در مرحله بعد به اسقاط و نوسازی خودروهای شخصی بپردازیم.

استاندار اصفهان اضافه کرد: این اتفاق خوبی است که می‌توانیم با همکاری وزارتخانه‌های صمت و کشور، یک همراهی داشته باشیم و در واقع مصوباتی را که در کارگروه ملی هوای پاک داشتیم یکی یکی محقق کرده و آلودگی هوای اصفهان را سال به سال کمتر کنیم.

به گزارش مهر، معضلات زیست محیطی و آلودگی هوا یکی از چالش‌های اساسی کلانشهر اصفهان و شهرهای صنعتی اطراف آن است که کارشناسان تاکید دارند برای برون‌رفت از وضع موجود باید تدابیر اصولی اندیشید و برنامه‌های عملیاتی و راهکارهایی بر اساس تحقیقات علمی و دقیق در پیش گرفت.

استان اصفهان افزون بر پنج میلیون نفر جمعیت دارد و بیش از ۹ هزار واحد تولیدی و صنعتی در این منطقه فعالیت دارند.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *