0

دهیاری های بخش شبانکاره در سرشماری کشاورزی همکاری کنند

دهیاری های بخش شبانکاره در سرشماری کشاورزی همکاری کنند
بازدید 6

به گزارش خبرنگار مهر، ابراهیم حسینی یکشنبه شب در نشست هماهنگی و برنامه ریزی اجرای طرح سرشماری عمومی کشاورزی در بخش شبانکاره با اشاره به اهمیت بالای اجرای این طرح ملی اظهار داشت: با توجه به اهمیت بخش کشاورزی تصمیم سازی مناسب، هدف گذاری صحیح، برنامه ریزی دقیق و اجرای موفق در این بخش نیازمند داده‌های با کیفیت و به وقت است که تنها از طریق سرشماری عمومی کشاورزی به دست خواهد آمد.

بخشدار شبانکاره افزود: از سال ۱۳۵۲ تا ۱۳۹۳ پنج سرشماری در حوزه کشاورزی در کشور انجام شده و با توجه به تحولات سریع در بخش کشاورزی اجرای سرشماری در سال ۱۴۰۳ ضروری است.

حسینی بیان داشت: اطلاعات حاصل از این سرشماری تأمین کننده نیازهای چارچوبی و آمار پایه این بخش مورد نیاز مرکز آمار ایران، وزارت جهاد کشاورزی، سازمان‌های متولی تنظیم بازار، برنامه ریزان و پژوهشگران است.

وی گفت: این سرشماری مانند سایر طرح‌های مرکز آمار ایران بر مبنای خود اظهاری است و مناطق روستایی و شهری را شامل می‌شود.

بخشدار شبانکاره در خصوص موارد استفاده این آمار و همکاری مردم با مأموران آمار بیان کرد: از مردم به خصوص کشاورزان بخش شبانکاره خواهشمند است اطلاعات دقیق به مأموران آمار بدهند و مطمئن باشند این اطلاعات فقط جهت برنامه ریزی استفاده می‌شود و این اطلاعات هیچ ارتباطی به مباحث مالیاتی یا یارانه پیدا نمی‌کنید، همه آمارگیران دارای جلیقه مخصوص سرشماری و کارت شناسایی معتبر خواهند بود.

وی گفت: این سرشماری از ۱۲ آبان آغاز و به مدت ۴۵ روز در سراسر کشور ادامه خواهد داشت.

حسینی به نقش مهم مجموعه شهرداری، دهیاری و شوراهای اسلامی در فرآیند اجرایی این طرح اشاره کرد و افزود: شهردار، دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی علاوه بر حمایت و پشتیبانی از نیروهای پرسشگر و مهیا کردن زمینه مناسب جهت حضور کارشناسان در منطقه، شرایطی را مهیا سازند تا اطلاعات کسب شده نزدیک ترین حالت به واقعیت موجود باشد.

وی گفت: شایسته است شهردار، دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی در اقناع‌سازی عمومی و تشویق روستاییان جهت همکاری و شرکت در طرح سرشماری عمومی کشاورزی تلاش کنند.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *