0

نتایج بررسی علل تلف شدن ماهی ها در گناوه اعلام شد

نتایج بررسی علل تلف شدن ماهی ها در گناوه اعلام شد
بازدید 29

کامبیز عبدالهی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در پی دریافت گزارشی مبنی بر تلف شدن تعداد زیادی ماهی در ساحل مال قائد شهرستان گناوه طی ماه گذشته، اقدامات لازم از نخستین روزهای این حادثه توسط کارشناسان این اداره و دستگاه‌های مرتبط برای بررسی موضوع انجام شد.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست گناوه افزود: در همین راستا نمونه گیری هایی از ماهی‌های تلف شده و آب پیرامون محل تجمع این ماهی‌ها توسط کارشناسان به مرکز تحقیقات اداره کل شیلات برای تعیین دقیق علت یا علل این حادثه ارسال شد.
وی گفت: همچنین نمونه آب محل تجمع ماهی‌های تلف شده در آزمایشگاه محیط زیست شهرستان گناوه مورد آزمایش و آنالیز قرار گرفت.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست گناوه بیان کرد:با توجه به نتایج به دست آمده از آزمایشگاه این اداره و پژوهشکده میگو، میزان آمونیاک و ph آب در حد معمول آب دریا در محدوده مورد آزمایش بالاتر از میزان معمول نبود، لذا با توجه به نتایج به دست آمده این عوامل به گونه‌ای نبود که منجر به تلفات آبزیان شوند.
عبدالهی با اشاره به سایر نتایج تحقیقات پژوهشکده میگوی کشور پیرامون این موضوع گفت: نتایج بررسی شکوفایی پلانکتونی نیز نشان می‌دهد که هیچ گونه شکوفایی پلانکتونی از گونه‌های عامل شکوفایی مضر در نمونه‌های ارسالی به مرکز تحقیقات پژوهشکده میگو مشاهده نشده است.

وی گفت: در نتایج طیف سنجی نیز گونه‌های اکسیژن فعال که معمولاً در شرایط کمبود اکسیژن و شکوفایی‌های پلانکتونی مضر هستند، مشاهده نشده است.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست گناوه یادآور شد: بررسی تصاویر ماهواره‌ای نیز نشان می‌دهد در روزهای ۱۹ و ۲۰ اردیبهشت ماه لایه کلروفیل در بازه زمانی و مکانی مورد نظر پوشش داده نشده بود.
وی ادامه داد: با توجه به نتایج به دست آمده و تصاویر در کلیپ‌ها، بیشترین تلفات در ماهی‌های «ساردین» گزارش شده است و حرکات بسیار زیاد برخی از این ماهی‌ها در میان آبزیان تلف شده نشان می‌دهد که عامل تلف شدن نمی‌تواند ناشی از بیماری یا خفگی ناشی از کمبود اکسیژن محیطی باشد.
وی گفت: در ضمن هیچ نشانه‌ای از آلودگی نفتی نیز در نمونه‌های آب و آبزیان تلف شده مشاهده نشده است.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست گناوه یادآور شد: با توجه به تمام موارد و نتایج به دست آمده از آنالیز نمونه ماهی‌های تلف شده و آب‌ها، عامل احتمالی تلف شدن این ماهی ممکن صید دورریز ساردین ماهی‌ها در مناطق کم عمق ساحلی باشد.
وی با تقدیر از همه همشهریان و دوستداران محیط زیست که همواره دغدغه مند و در کنار این اداره در حفاظت از منابع خدادی حضور فعال دارند، افزود: از همه همشهریان، صیادان و دوستداران محیط زیست درخواست می‌شود در صورت مشاهده هر گونه موارد محیط زیستی و خسارت ناشی از آنها موضوع را به ادارات مرتبط محیط زیست، شیلات یا دامپزشکی گزارش کنند تا در اسرع وقت پیگیری و نتایج آن به اطلاع عموم رسانده شود.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *