0

عمده مشکل دامپزشکی عدم همکاری جامعه هدف است

عمده مشکل دامپزشکی عدم همکاری جامعه هدف است
بازدید 20

به گزارش خبرنگار مهر، اکبر خداداد صبح سه شنبه در سلسله نشست‌های رسانه‌ای رسم خدمت اظهار کرد: بالغ بر ۲۰۰ هزار آزمایش قبلاً به تهران می‌فرستادیم که الان خودمان انجام می‌دهیم.
معاون توسعه مدیریت و منابع دامپزشکی استان بیان داشت: در خود کرونا مظلومیت دامپزشکی دیده شد زیرا فرض کنید پرسنل به دورترین نقطه روستایی رفته ولی دامدار اجازه واکسیناسیون نمی‌دهد.
وی اضافه کرد: عمده مشکل دامپزشکی عدم همکاری جامعه هدف است.
خداداد گفت: آنفولانزای پرندگان اگر سد حیوانی را رد کند، تلفات انسانی بالای ۷۰ درصد خواهد شد و این سدی که اجازه نمی‌دهد از پرندگان به جامعه انسانی وارد شود، دامپزشکی است.
وی ادامه داد: در هر لحظه از شبانه‌روزی ما پایش آنفولانزای پرندگان داریم و اگر دامپزشکی فعالیت خود را کاهش دهد با تلفات بسیار خطرناک‌تر از کرونا روبرو خواهیم شد.
معاون توسعه مدیریت و منابع دامپزشکی استان یادآور شد: کشتارگاه دام شهرداری میانه و کشتارگاه دام شهرداری هریس به علت سنتی بودن تعطیل شده است.
وی گفت: در حیوانات خانگی یک مورد از بیماری خطرناک ندیده‌ایم زیرا این حیوانات از سیاست انسانی تبعیت می‌کند و با توجه به اینکه اکثراً قشر مرفه دست به نگهداری حیوانات خانگی می‌کند از این‌رو مدام واکسن و درمان آنها به صورت منظم انجام می‌گیرد.
خداداد ابراز کرد: در نظارت بهداشتی در کل کشور رتبه اول را کسب کرده‌ایم.
وی یادآور شد: ۴۷ اکیپ ثابت و ۶۷ اکیپ سایر و ۱۲۸ دکتر دامپزشک مستقر در این اکیپ‌ها، ۵۳ نفر نیز ناظر شرعی برای عید قربان در سراسر استان خواهد بود.
خداداد گفت: گوشتی که تک سمی یا نوشخواری باشد در آزمایشگاه پی سی آر ما تعیین می‌شود و طبق این بررسی هیچ گوشت تک سُمی به سر سفره نرفته است.
وی با بیان اینکه دامپزشکی به عنوان دومین صنعت سرمایه‌ای کشور وظایفی دارد، گفت: امنیت غذایی و سلامت جامعه و حفظ استانداردهای بهداشتی جزو اصلی‌ترین وظایف ماست.
معاون توسعه مدیریت و منابع دامپزشکی استان خاطرنشان کرد: اداره کل ما ۳۰۰ نفر پرسنل دارد؛ باید فرهنگ‌سازی در جامعه ایجاد شود که تمامی افراد باید به عنوان ناظر عمل کند زیرا ما با این تعداد پرسنل نمی‌توانیم کل استان را پوشش بدهیم.
وی متذکر شد: گزارش دهی مردم و رسانه‌ها به منزله مچ‌گیری از آن بخش نیست و ما بیشتر به دیده مساعدت و بازوی کار می‌بینیم.
خداداد بیان داشت: نظارت بر عهده مردم است و این رویه در کل جهان جاافتاده می‌باشد.
وی یادآور شد: افتتاح ۵ واحد صنعتی دامداری و کشتارگاهی، رسیدن ۵ واحد کارخانه به مرحله بهره‌برداری، صدور کد آی آر برای ۶ واحد، تأسیس ۴ کشتارگاه صنعتی، بهره‌برداری و صدور بهداشتی برای ۱۲ واحد بسته‌بندی فرآورده‌های دامی، تعطیلی دو کشتارگاه غیرصنعتی جزو آمار سه ساله حوزه نظارتی است.
خداداد به اعتبارات سفر اول ریاست جمهور اشاره کرد و گفت: کنترل بیماری در آزمایشگاه مرکزی تبریز راه‌اندازی شد و در حال حاضر در سریع‌ترین زمان کنترل بیماری و صدور جواز صادرات انجام می‌گیرد.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *