0

نظارت بر کشتار دام در عید قربان توسط ۶۷ اکیپ ثابت و سیار

نظارت بر کشتار دام در عید قربان توسط ۶۷ اکیپ ثابت و سیار
بازدید 25

غلامرضا سرگزی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، افزود: دستیابی به امنیت غذایی، با کاهش عوامل خطر ساز ناشی از بیماری‌های واگیر دامی و مشترک، بهبود شاخص‌های بهداشتی جامعه از طریق مداخله و حضور مؤثر در نظام سلامت با کنترل بیماری‌های قابل انتقال بین انسان و دام و بیماری از مأموریت‌های اصلی دامپزشکی است.
وی تصریح کرد: قرار گرفتن عید سعید قربان امسال در فصل گرما و زمانی که بیشترین احتمال برای شیوع و انتشار بیماری‌ها علی الخصوص تب کریمه کنگو وجودارد، نیازمند دقت بیشتری در رعایت نکات و موارد بهداشتی برای پیشگیری از ابتلاء به این بیماری است.
وی اضافه کرد: از این رو، دامپزشکی استان با تشکیل و ساماندهی ۶۷ اکیپ نظارتی شامل ۲۷ اکیپ ثابت و ۴۰ اکیپ سیار نظارت بهداشتی، با حضور ۱۲۵ نفر ناظر بهداشتی شامل ۴۵ دامپزشک و ۸۰ نفر کارشناس نظارت بر فرآورده‌های خام دامی ،۱۳ ناظر شرعی و ۶۰ ذابح آماده ارائه خدمات شرعی و بهداشتی در خصوص سوالات و مشکلات مردم در خصوص تهیه، ذبح و اطمینان از سلامت گوشت قربانی در عید سعید قربان هستند.
سرگزی اظهار کرد: مردم می‌توانند با مراجعه به این اکیپ‌ها و یا از طریق مراجعه حضوری به ادارات دامپزشکی و همچنین تماس با سامانه ۱۵۱۲ سوالات، پیشنهادات و انتقادات خود را مطرح کنند.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *