0

توقیف گوشت قرمز و لاشه غیر بهداشتی دام در مشهد

توقیف گوشت قرمز و لاشه غیر بهداشتی دام در مشهد
بازدید 20

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد سیاح با بیان اینکه کشتار غیر مجاز دام یکی از خطوط قرمز دامپزشکی شهرستان است، اظهار کرد: بازرسان بهداشتی واحد نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی این شبکه با عنایت به گزارشات واصله، در بازدید از یک منزل مسکونی مقداری گوشت قرمز غیر مجاز و غیر بهداشتی، حاصل کشتار غیرمجاز دام را شناسایی و توقیف کردند.
رئیس شبکه دامپزشکی مشهد گفت: بسیاری از بیماری‌های مشترک بین انسان و دام نظیر بیماری مهلک و کشنده تب خونریزی دهنده کریمه کنگو، بیماری شاربن و…. به راحتی از طریق دام زنده بیمار و گوشت آلوده به انسان منتقل می‌شود.
وی، این اقدام را بسیار مخاطره آمیز عنوان کرد و گفت: دام زنده در کشتارگاه‌های صنعتی دام شهرستان قبل از کشتار و همچنین بعد از ذبح شرعی توسط بازرسین بهداشتی دامپزشکی مستقر در کشتارگاه مورد بازرسی بهداشتی قرار گرفته و پس از تشخیص سلامت، لاشه ممهور به مهر و لیبل تاریخ تولید و انقضا می‌شود.
سیاح، اظهار کرد: لاشه‌های کشتار شده در کشتارگاه‌ها به مدت ۲۴ ساعت در اتاق پیش سرد کشتارگاه نگهداری و پس از تکمیل فرایند سالم سازی توسط خودروهای مجهز به سیستم‌های سرمایشی و با رعایت ضوابط بهداشتی دامپزشکی به مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی هدایت می‌شود.
رئیس شبکه دامپزشکی مشهد افزود: لاشه‌های غیر مجاز مذکور توسط بازرسان بهداشتی این مجموعه توقیف و متخلفین با تشکیل پرونده قضائی از سوی واحد حقوقی این شبکه به مراجع قضائی معرفی شدند.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *