0

شهروندان از ذبح دام در منازل خودداری کنند

شهروندان از ذبح دام در منازل خودداری کنند
بازدید 17

علی نوروزی در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: عید قربان عید بندگی و عبودیت و روز رسیدن به معرفت و شناخت خداوند است و وقتی این مهم تحقق یافت انسان به معنای واقعی از تعلقات دنیوی دل کنده و مشتاق لقای الله می‌شود.
وی با تاکید بر اینکه شهروندان از ذبح دام در منازل خودداری کنند، خاطرنشان کرد: در روز عید قربان کشتارگاه مشگین شهر باز بوده و ناظر ذبح شرعی در کشتارگاه حضور دارد که شهروندان با خیال راحت و آسوده می‌تواند حیوان خود را در کشتارگاه ذبح کنند.
رییس اداره دامپزشکی مشگین شهر تصریح کرد: با توجه به اینکه در روز عید قربان عده‌ای از افراد سودجو و فرصت طلب اقدام به کشتار و فروش دام‌های مشکوک در میادین و معابر شهر تحت عنوان دام قربانی و نذری می‌کنند، به مردم توصیه می‌شود دام‌های قربانی خود را در کشتارگاه دامی شهرستان و یا در محل‌های تعیین شده از طرف شهرداری‌ها و مشاوره با مأموران دامپزشکی ذبح کنند.
نوروزی با بیان اینکه شهروندان با اعتماد به این مراکز، تنها دام خود را پس از معاینه توسط دامپزشک تهیه کنند، گفت: مردم در صورت ذبح و قربانی کردن دام، حداقل ۲۴ ساعت از لاشه دام‌ها خودداری و پس از دام و قطعه کردن، آنها را بسته‌بندی و در یخچال نگهداری کنند.
وی تصریح کرد: اکیپ‌های بازرسان ثابت و سیار اداره دامپزشکی شهرستان مشگین شهر در کشتارگاه دام و طیور در سطح شهر به صورت شبانه روزی در خدمت همشهریان محترم می‌باشند و همشهریان می‌توانند در صورت بروز هرگونه مشکل با شماره تلفن ارتباطات مردمی ۱۵۱۲ تماس بگیرند.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *