0

دام‌های اردبیل علیه بیماری تب برفکی واکسینه می‌شوند

دام‌های اردبیل علیه بیماری تب برفکی واکسینه می‌شوند
بازدید 14

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی فیضی ظهر شنبه در بازدید از دامداری‌های استان اردبیل با اشاره به اهمیت پیگیری و کنترل بیماری تب برفکی به‌عنوان یک بیماری مسری در صنعت دامپروری اظهار کرد: جمعیت دام سنگین و سبک استان اردبیل علیه بیماری تب برفکی واکسن رایگان دریافت می‌کنند.
وی با بیان اینکه این عملیات به مدت ۶۰ روز در استان ادامه خواهد داشت، افزود: پیش‌بینی می‌شود نزدیک به ۲ میلیون رأس دام تحت پوشش واکسیناسیون قرار گیرد که البته با توجه به همکاری دامداران و روستاییان وضعیت بیماری تب برفکی در سطح استان بسیار بهتر و پایدارتر از سال‌های گذشته است.
مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل بیان کرد: با تمهیدات اندیشیده شده و با برنامه‌ریزی کامل، واکسن این بیماری به اندازه کافی از سازمان دامپزشکی تأمین شده و هزینه عملیات مایه‌کوبی با تأمین منابع اجرای طرح از محل اعتبارات ملی و استانی پرداخت می‌شود.
فیضی با بیان اینکه ایجاد ایمنی همگن و پایدار در راستای کنترل و پیشگیری از این بیماری مهمترین هدف دامپزشکی در اجرای این طرح مهم است، ادامه داد: با توجه به ضرورت تحقق کامل اهداف اجرای این طرح از دامداران و روستاییان انتظار می‌رود با اکیپ‌های سیار مایه کوبی دامپزشکی همکاری کنند تا دام‌ها در مقابل این بیماری بسیار مهم و اقتصادی ایمنی لازم را به دست آورند.
وی با بیان اینکه با بیان اینکه این عملیات با استفاده از توان توأمان بخش دولتی و خصوصی دامپزشکی انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: این عملیات به صورت کاملاً رایگان بوده و هیچ مبلغی از بابت هزینه تأمین واکسن و عملیات مایه کوبی از دامدار اخذ نمی‌شود.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *