0

نظارت ۲۳ اکیپ دامپزشکی استان بوشهر در ایام تاسوعا و عاشورا

نظارت ۲۳ اکیپ دامپزشکی استان بوشهر در ایام تاسوعا و عاشورا
بازدید 34

به گزارش خبرنگار مهر، محمد مهدی سیمرونی صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دامپزشکی استان بوشهر با سازماندهی اکیپ‌های ثابت و سیار نظارت بهداشتی و شرعی ویژه ایام محرم (تاسوعا و عاشورا) آمادگی خدمت‌رسانی به هم‌استانی‌های گرامی را دارد.
وی ادامه داد: تیم‌های ویژه بازرسی بهداشتی و شرعی دامپزشکی برای حضور در سراسر استان تشکیل شده و آماده خدمت‎‌رسانی به مردم هستند.
سیمرونی تصریح کرد: در همین راستا اکیپ‌های ثابت و سیار کنترل و نظارت بهداشتی و شرعی و همچنین کشتارگاه‌های دام در سراسر استان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در روزهای تاسوعا و عاشورا آماده خدمات‎رسانی به عموم مردم خواهند بود.
وی ادامه داد: این تیم‌ها در قالب ۱۲ اکیپ ثابت، ۲۰ اکیپ سیار، ۱۳ دامپزشک، ۳۰ بازرس نظارت بهداشتی و ۱۰ ناظر شرعی در همه مناطق استان حضور خواهند داشت.
معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان بوشهر یادآور شد: کشتار و ذبح دام در منازل و معابر عمومی علاوه بر گسترش آلودگی زیست محیطی، موجب انتشار بیماری‌های مشترک از دام به انسان می‌شود.
سیمرونی تأکید کرد: شهروندان از خرید دام فاقد پیشینه مشخص و از افراد دوره‎گرد و یا دلالان دام جداً خودداری کنند و دام مورد نیاز برای ایام تاسوعا و عاشورای حسینی را از مراکز عرضه دام و تحت نظارت دامپزشکی خریداری کنند.
وی خاطر نشان کرد: با توجه به امکان شیوع بیماری‌های خطرناک و مشترک بین انسان و دام به خصوص بیماری تب کریمه کنگو از تمام شهروندان و خیرین درخواست داریم تا از کشتار دام در معابر عمومی و خارج از کشتارگاه پرهیز کرده و توصیه‌های دامپزشکی را جدی بگیرند.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *