0

مدیر توسعه و ساخت شرکت دام و طیور کورش: زنجیره‌ٔ دام و طیور کشور را متحول خواهیم کرد

مدیر توسعه و ساخت شرکت دام و طیور کورش: زنجیره‌ٔ دام و طیور کشور را متحول خواهیم کرد
بازدید 27

بیست و سومین نمایشگاه طیور و صنایع وابسته – ایران پلکس(Iran Plex)  درحالی شروع شد که  شرکت زنجیره “دام و طیور کوروش (KLP)” با ارائه دست‌آوردهای خود در زمینه تولید خوراک دام و طیور با کیفیت به شعار نمایشگاه جامه عمل پوشانده است. شعار این دوره از نمایشگاه “خوراک دام، محور توسعه پایدار” است و نا م روز اول “تکنولوژی و فناوری‌های نوین” بود، یکی از مدیران ارشد شرکت زنجیره دام و طیور کوروش (KLP) در این مورد گفت: «ما در شرکتمان به شعارها عمل کرده‌ایم.»به این ترتیب اولین روز نمایشگاه بین‌المللی دام ایران پلکس در حالی برگزار شد که پیش‌‌بینی می‌شود شرکت زنجیره دام و طیور(KLP)  که از شرکت‌های زیر مجموعه “گروه صنعتی گلرنگ” است به یکی از اهداف خود که حضور دایمی در سبد خانوار ایرانی است، نزدیک‌تر شود.هرچند این شرکت هم اکنون نیز با تولید بیش از هشت میلیون قطعه مرغ گوشی در هر دوره و حضور در یازده استان کشور رتبه دوم صنعت دام و طیور کشور را دارد، اما هنوز تا افق‌های پیش‌بینی شده در طرح توسعه شرکت فاصله دارد.زنجیره دام و طیور کوروش در سالن ۳۸ نمایشگاه بین‌المللی تهران حضور دارد و انتظار می‌رود در این رویداد بین‌المللی بر سرعت دستیابی به چشم‌انداز تامین فرآورده‌های پروتئینی کشور افزوده شود.البته این تصمیم جدیدی نیست و هدف تاسیس زنجیره بوده که نقشی پررنگ در تامین فرآورده‌های پروتئینی داشته باشد.

Your browser does not support the video tag.

دانلود

تاریخچه شرکت KLP هم گواه همین ادعاست، چون در حال حاضر با وجود سابقه کوتاه مدت فعالیت در این صنعت به یکی از رهبران تولید و بازار تبدیل شده است تا نقش مهمی در این حوزه ایفا کند و در سبد غذایی خانواده‌های ایرانی و بازار‌های جهانی حضور داشته باشد.این دوره از نمایشگاه ایران پلکس از ساعت هشت صبح ۳۰ تیر ماه، آغاز شده است و تا ۲ مرداد ماه در محل دایمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران ادامه دارد.حضور روح‌الله دهقانی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور، محمد علی نیک‌بخت وزیر جهاد کشاورزی و محمدجواد عسکری نماینده مردم رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی و سفیران و رایزنان چند کشور در مراسم افتتاحیه رسمی هم از اهمیت این نمایشگاه خبر می‌دهد. مهدی قشمم پور، مدیر توسعه و ساخت شرکت دام و طیور کورش در مورد دستاورد این نمایشگاه می‌گوید: اولین سالی است که در این نمایشگاه حضور داریم و مزیتی که پیش از نمایشگاه بدست آمد همکاری نزدیک با مجموعه “سپید ماکیان” است، مجموعه‌ای که 30 سال در این صنعت بوده و 8 یا 9 دوره در این نمایشگاه حضور داشته است. این رخ‌داد می‌تواند همدلی و رفاقت بین همکاران ایجاد کند و ما هم درصدد افزایش آن هستیم تا بزرگترین زنجیره تولید کشور را بشناسانیم و بین همکاران همدلی وفاق بیشتری ایجاد کنیم. همین که دام و طیور کوروش را به اهالی صنعت بشناسانیم دست آورد است. این دست آوردی است که به نظر می‌رسد در روز اول هم محقق شده است، زیرا در این رویداد مهم، فرصتی را برای نمایش دستاوردها و برنامه‌های آینده KLP در راستای تامین فرآورده‌های پروتئینی فراهم کرده‌ایم.بنابراین پیش‌بینی ما از حضور در این نمایشگاه گسترش همکاری با شرکت‌های جدید نبوده است. چون این صنعت درعین حال که صنعت بزرگی است، زنجیره‌های فعال در این حوزه تعداد محدود هستند و ممکن است به تعداد انگشتان دست هم نرسد. از آنجایی که شرکت دام و طیور کوروش وارد کننده نهاده بوده و زنجیره‌های فعال مشتری ما بوده‌اند که باعث شده پیش از این هم با همه این دوستان به نوعی مراوداتی داشته‌ باشیم. علاوه بر آن در دو سال گذشته هم با واردات و تولید جوجه که در دستور کار قرار دادیم با اکثر زنجیره‌های موجود بازار هم تعامل داشته‌ایم، بنابراین با مجموع جهات فکر نمی‌کنم بحث ارتباط ما با دیگران موضوعیت داشتنه باشد یا جدید باشد. بیشتر بحث شناساندن توانمندی‌های شرکت به سایر زنجیره‌ها و نشان دادن این است که مجموعه دام و طیور کورش حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. در این دوره از نمایشگاه شعار “خوراک دام، محور توسعه پایدار” در نظر گرفته شده است. قشم‌پور در این مورد نیز می‌گوید: تولید و پرورش مرغ گوشتی که نهایتا به عنوان مرغی که سر سفره مردم می‌رود، سه محور دارد؛ اول خوراک، دومش جوجه و  سوم پرورش دهند و پرورش است. در محور اول که خوراک است با توجه به شرایط آب و هوایی و امکانات موجود کشور نیاز به واردات وجود دارد، از این رو صنعت غذایی کوروش سال‌ها است که از واردکنندگان اصلی نهاده محسوب می‌شود، در مراحل بعد آن را به خوراک با کیفیت طیور تبدیل و طیور را هم تولید می‌کنیم، پس کار تا هدایت محصول سر سفره مردم ادامه دارد. بنابراین می‌توان گفت؛ کاری که ما می‌کنیم هم جهت با شعاری کلی نمایشگاه است و واقعا این شعار در سیستم ما به عملی شده است. 

همچنین این مدیر ارشد دام و طیور کوروش نام اولین روز نمایشگاه را هم یکی دیگر از دست‌آوردها و شعارهایی می‌داند که در مجموعه تحت مدیریت او و همکارانش به عمل تبدیل شده است. در این دوره از نمایشگاه دام و طیور و صنایع وابسته هر یک از چها روز یک نام دارد. “تکنولوژی و فناوری نوین” به عنوان نام اولین روز انتخاب شده است که به باور مدیر توسعه و ساخت زنجیره دام و طیور کوروش، اولین روز هم در مجموعه زیر نظر او و دیگر بخش‌های زنجیره عملی شده است. او در این باره می‌گوید: در برنامه توسعه شرکت دام و طیور کوروش بخش‌هایی که مالکیتی هستند و توسط خود مجموعه احداث می‌شوند سعی بر این است که از جدیدترین تکنولوژی‌‌هل استفاده شود. اگر تکنولوژی مورد نظر در داخل کشور وجود داشته باشد، استفاده از توانمندی‌های داخلی برای رسیدن به تکنولوژی روز دنیا، اولویت است. اگر هم جزو تکنولوژی‌هایی باشد که در کشور وجود ندارد، اقدامات لازم برای وارد کردن تکنولوژی به کشور انجام می‌شود. بنابراین می‌توان گفت مجموعهٔ ما جزو پبشتازان این صنعت محسوب می‌شود  ، چون واحدهایی که احداث می‌کنیم جزو حوزهٔ تخصصی من که توسعه و ساخت است، به جرات می‌توانم اظهار نظر کنم و بگویم واحدهایی که می‌سازیم جزو پیشرفته‌ترین واحد‌های کشور هستند. سعی می‌شود از پیشرفته‌ترین تکنولوژی‌ها بهره‌گیری کنیم، چه در حوزهٔ کشتارگاه یا مرغ تخمگذار و واحدهای خوراک تکنولوژی‌های داخلی و خارجی  روز دنیا به کار گرفته می‌شود تا به هدف  افزایش راندمان، بهره‌وری و کیفیت‌‌ برسیم.بنابر گفته‌های این مدیر و اقدامات پیشرویی که باعث شده است شرکت دام و طیور کورش در رتبه دوم این صنعت قرار گیرد، هدف از حضور در این نمایشگاه رقابت نیست، بلکه این نمایشگاه فرصتی برای همکاری با این زنجیرهٔ کم رقیب است. هر کدام از فعالان صنعت دام و طیور که میل به ادامه فعالیت و حفظ ثبات مجموعه خود در این حوزه دارند، می‌توانند با حضور در غرفه این زنجیره در سالن ۳۸ نمایشگاه بین‌المللی تهران و یا رفتن به وبسایت شرکت برای مشارکت اعلام آمادگی کنند.در حال حاضر با موفقیت‌هایی که شرکت دام و طیور کوروش در مدت کوتاهی بدست آورده است، همچنین اهداف از پیش تعیین شده‌ای که در این شرکت زیر مجموعه شرکت گلرنگ وجود دارد دور از ذهن نیست که محصولات پروتئینی نیز مانند دیگر محصولات گلرنگ در آینده نزدیک جزو سبد ثابت خانوار ایرانی قرار گیرد و در بازار جهانی نیز بیش از پیش جای خود را باز کند‌. به همین دلیل همکاری و مشارکت با این غول صنعتی باعث تثبیت و تداوم حضور همکاران خواهد بود.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *