0

میزان تلفات حوزه جوجه‌ریزی به حدود ۱.۲ درصد کاهش یافت

میزان تلفات حوزه جوجه‌ریزی به حدود ۱.۲ درصد کاهش یافت
بازدید 5

به گزارش خبرگزاری مهر، مجتبی نوروزی، رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: ارزش سرمایه‌های دامی این سازمان حدود ۱۰۰۰ همت است که برای کنترل بهداشتی این سرمایه‌های دامی حداقل باید دو هزار میلیارد تومان به اعتبار ۴ هزار میلیارد تومانی این سازمان افزوده شود.

وی ادامه داد: با اقدامات تخصصی این سازمان و جامعه دامپزشکی در یک سال اخیر علاوه بر حفظ جمعیت دامی کشور از طریق جلوگیری از کشتار دام مولد، از ۱۸ میلیون تن فرآورده خام دامی پشتیبانی شده است.

وی اظهار داشت: در یک سال اخیر بر ۱۳ میلیون تن فرآورده نهایی دامی وارداتی نیز کنترل و نظارت داشته‌ایم.

نوروزی ادامه داد: با تلاش جامعه دامپزشکی و کنترل‌های بهداشتی در سال ۱۴۰۲ بیش از یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون قطعه جوجه‌ریزی انجام شده که در کشور بی‌سابقه بوده است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر میزان تلفات در حوزه جوجه‌ریزی به حدود ۱.۲ درصد کاهش یافته است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی، صادرات حدود ۷۰ هزار تن تخم‌مرغ و حدود ۱۷ هزار تن گوشت مرغ از ابتدای سال جاری تا کنون را از نتایج اجرای برنامه‌ها و اقدامات حوزه دامپزشکی دانست.

وی به ظهور و شیوع بیماری‌های نوپدید با گرم شدن کره زمین اشاره و اظهار کرد: شیوع بیماری‌های نوپدید زنگ خطری برای سلامت و بهداشت جمعیت دامی کشور است.

نوروزی ادامه داد: رفتار بالینی بسیاری از بیماری‌ها تغییر پیدا کرده و این امر نیازهای جدیدی را در حوزه آموزش و پژوهش نشان می‌دهد و بار مسئولیت پژوهشگران و نخبگان روز به روز سنگین‌تر می‌شود.

وی بر واگذاری امور تصدی‌گری در حوزه درمان و پیشگیری به بخش خصوصی تاکید کرد و گفت: این سازمان با تأسیس ۸ هزار مرکز درمانی، بیمارستان، درمانگاه و مرکز مایه‌کوبی و با اشتغال‌زایی بیش از ۵۰ هزار نفر متخصص در رده‌های کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دامپزشکان در قالب سازمان نظام دامپزشکی اقدام به واگذاری امور تصدی‌گری کرده است.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور بیان داشت: در حوزه درمان بیش از ۲۷۰ کارخانه داروسازی و واکسن‌سازی در کشور وجود دارد که با تولید ۳ هزار قلم دارو و واکسن، جمعیت دامی کشور را حمایت می‌کنند.

وی با بیان این گفته که در تأمین امنیت غذایی، پیشگیری بر درمان مقدم است، اذعان داشت: کنترل سلامت غذایی از مزرعه تا سفره در حوزه دام و فرآورده‌های دامی، ما را بر آن داشته که به مقوله سلامت یکپارچه گیاه، دام و انسان توجه کنیم.

نوروزی گفت: بر این اساس تأمین بهداشت دام و فرآورده‌های دامی، پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دام، طیور، آبزیان، زنبور عسل و کرم ابریشم از وظایف اصلی سازمان دامپزشکی است.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *