0

شناسایی بیش از ۸۰۰ بیماری مشترک دام و انسان در کشور

شناسایی بیش از ۸۰۰ بیماری مشترک دام و انسان در کشور
بازدید 7

به گزارش خبرنگار مهر، حامد زارعی عصر دوشنبه در مراسم بزرگداشت روز دامپزشک در ارومیه، با بیان اینکه ۸۰۰ بیماری مشترک بین دام و انسان است، افزود: بخشی از شاغلان این حوزه به دلیل بیماری‌های مشترک هر سال جان خود را از دست می‌دهند و خانواده آنها در معرض تهدید هستند اما دیده نمی‌شود.

وی دامپزشکان را در خط مقدم مبارزه و پیشگیری از بیماری‌ها دانست و گفت: مبارزه با بیماری‌های مشترک، پیشگیری و تأمین امنیت غذایی از اقدامات مهم این نظام در کشور به شمار می‌رود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی نیز در این مراسم با بیان اینکه آذربایجان غربی قطب کشاورزی کشور به شمار می‌رود، افزود: این استان به دلیل هم مرزی با سه کشور خارجی در معرض انواع تهدیدات و بیماری‌های دامی و بیماری‌های مشترک بین انسان و دام قرار دارد.

خسرو شهبازی با بیان اینکه استان در زمینه تولید عسل با ۲۳ درصد رتبه اول کشور، در زمینه جوجه یک روزه رتبه ۳ کشور و در زمینه گاومیش رتبه دو کشور را دارد، اضافه کرد: تنها مرکز اصلاح نژاد گاومیش در این استان قرار دارد.

شهبازی با اشاره به اینکه این استان در زمینه تأمین امنیت غذایی نقش مهمی بر عهده دارد، گفت: در این استان ۷ زنجیره مرغ، ۴ میلیون دام سبک داریم که نشان دهنده جایگاه استان در زمینه تأمین امنیت غذایی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی عنوان کرد: در دو سال اخیر بیماری اپیدمی در استان گزارش نشده است.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *