0

نکونام: با یک گل آفساید تکلیف جام عوض شد

نکونام: با یک گل آفساید تکلیف جام عوض شد
بازدید 18

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، جواد نکونام شنبه شب در نشست خبری بعد از بازی مقابل پیکان و نایب قهرمانی شاگردانش در بیست و سومین دوره لیگ برتر ایران، اظهار کرد: قبل از هر چیز به هواداران خودمان این نوید را می‌دهم که امیدوارم از الان بتوانیم شروع کنیم برای سال بعد تا سال آینده با اختلاف امتیاز قهرمان شویم. وقتی اختلاف یک یا دو امتیاز باشد سریع می‌رسند و نمی‌توان کاری کرد. باید کاری کرد که نتوانند برسند. به آن‌ها قول می‌دهم مثل امسال که برای آن‌ها جنگیدم باز هم در فصل بعد برای آن‌ها تلاش کنیم و بجنگیم.
او ادامه داد: یک جاهایی زور من نرسید که حق‌شان را بگیرم و شرمنده هواداران هستم. من از جنس آن‌ها هستم و شرمنده شدم. آن‌طور که باید از حق‌شان دفاع نکردم اما واقعا بیش از این توانایی نداشتم، در برخی از برهه‌های زمانی از داخل باشگاه دوست نداشتند استقلال قهرمان شود. من مقابل آن‌ها هم ایستادم اما دیگر یک جاهایی خسته می‌شدم. مگر می‌شود این‌قدر درگیر مشکلات بود؟
سرمربی تیم استقلال ادامه داد: با همه این مسائل خوشحال هستم که تیم من بهترین عملکرد خود را در طول فصل داشت. سعی کردیم بیش‌ترین بازدهی را در هر بازی داشته باشیم و دل هواداران خوشحال باشد، اما من هم الان مثل آن‌ها بغض دارم. البته این بغض دست خود ما نیست چون این بغض را برای ما ایجاد کردند. اوج کار هم امروز بود که قشنگ مهر زدند و کار تمام شد (کنایه به مشکوک بودن گل پرسپولیس به آفساید مقابل مس رفسنجان). نمی‌شود با همه چیز جنگید و خیلی چیزها از دست ما خارج است.
او گفت: تیمی که امسال درست کردیم در سال اول حضورمان، سعی کردیم تیمی باشد که هواداران با آن شاد باشند و بتوانیم با حریفان رقابت کرده و در کورس باشیم. من آدمی نیستم که برای چهارم و پنجمی بجنگم. این تیم را برای این رده‌ها بسته بودند. من چنین آدمی نیستم و می‌خواستیم قهرمان شویم. تمام تلاش خود را کردیم و امسال به اندازه تمام دوران مربیگری خودم سختی کشیدم و نشد با یکسری‌ها مبارزه کنم چون مبارزه ناجوانمردانه‌ای بود.
نکونام تصریح کرد: امروز هم دیدید که گل افساید زدند و به ناحق بازی را بردند. قهرمان واقعی تیم ما است و قهرمانی را با فوتبال پاک می‌خواهیم. تیم‌های دیگر هم از این موضوع ناراحت هستند اما امیدواریم بساط این چیزها از فوتبال ایران جمع شود تا حقی از هیچ تیمی خورده نشود. از هواداران تشکر می‌کنم و بازیکنان من امسال فوق‌العاده بودند. از صمیم قلبم به آن‌ها می‌گویم تیمی بودند که جنگیدند و بندگان خدا زورشان به خیلی از مسائل نرسید. خیلی صحبت نمی‌کنم تا فردا چیز دیگری نگویند که ما جریمه شویم. می‌خواهم یک مقدار از همه چیز دور شوم تا برای فصل بعد یک تیم خوب و قابل احترام ببندیم. امیدوارم مشکلات امسال را نداشته باشیم.
سرمربی استقلال در واکنش به این موضوع که امکان دارد سال بعد هم VAR به فوتبال ایران نیاد، اظهار کرد: من فقط امیدوارم حق هیچ تیمی خورده نشود. من از جنس فوتبال این کشور هستم برای کل فوتبال ایران صحبت می‌کنم. اگر وار نباشد باز هم این اتفاقات می‌افتد. تا وار نیاید همه می‌دانند که دوباره سال بعد ۱۵ تیم یک کار انجام می‌دهند و یک تیم دیگر یک جام را می‌برد.
او درباره تشویق هواداران در پایان بازی با پیکان نیز گفت: امسال اولین فصل حضور من در استقلال است که تیمم ۶۷ امتیاز گرفت. تیم من کار خودش را کرد و واقعیت این است که برای این ۶۷ امتیاز ما واقعا سختی کشیدیم. امروز با یک گل آفساید تکلیف جام عوض شد و واقعیت این است که من می‌دانستم با ۶۷ امتیاز قهرمان می‌شویم. مس تیم خوبی است و می‌دانستیم این تیم حریف را در چند بازی اخیر با این‌که شرایط خوبی نداشتند قهرمان کردند. البته من منظورم اشتباهات داوری است و کسی از حرف‌هایم سوءاستفاده نکند.
نکونام افزود: ناراحتی ما بخاطر این نوع داوری‌ها است وگرنه یک تیم قهرمان می‌شود و یک تیم دیگر نمی‌شود. شرمنده امروز ما و هواداران نیستیم، شرمنده واقعی الان در خانه نشسته است چون همه کار کردند تا استقلال به حق خودش نرسد. اگر ما با این شرایط قهرمان می‌شدیم، پرونده خیلی‌ها در این فوتبال بسته می‌شد.
او در واکنش به قانون سقف قرارداد و بازگشت یک امتیاز پرسپولیس در اواسط فصل، اظهار کرد: مگر تیم‌های دیگر رعایت کردند؟ آن کسی که می‌خواست رعایت کند آمده بود تا پدر استقلال را دربیاورد. کسی رعایت نکرد. بالای یک میلیون دلار پول دادند برای بازیکن و ما هم با همان یک امتیاز که برگشت قهرمان نشدیم. بازیکنان آن‌ها برگشتند و بازی هم کردند. چرا بازیکنان ما قرارداد خود را دو میلیارد کم کردند؟ اگر آن‌ها کار غیر حرفه‌ای کردند نباید امتیاز را مجدد به آن‌ها می‌دادند اما امتیاز برگشت و بازیکنان آن‌ها هم بازی کردند.
نکونام گفت: کسانی که این کار را کردند خواستند استقلال و نکونام قهرمان نشوند. خداراشکر ما کار خود را کردیم و تمام وظیفه خود را انجام دادیم. تا آنجا که می‌شد جلو رفتم. یکی از بازیکنان سابق پرسپولیس امروز به من گفت مگر می‌شود با همه جنگید؟ خودش با پرسپولیس قهرمانی دارد اما راست گفت، نمی‌شود با همه جنگید.
او ادامه داد: سقف بودجه هم الکی است. همین امسال تیمی داشتیم که اندازه سه سال قبل خود خرج کرده است. تیم من فکرش درگیر هیچ چیزی نبود و کاملا به وظیفه خود عمل کردیم. اصلا این‌طور نیست که تیم ما درگیر چیز دیگری شده باشد و از قهرمانی باز بماند. ما کار خود را کردیم و تا لحظه آخر تیم حریف خون‌شان در شیشه بود. تمرکز بازیکنان ما داخل زمین فقط روی فوتبال بود، در غیر این صورت بازیکن نمی‌تواند در استقلال بازی کند.
نکونام با بیان این که استقلال سال بعد هم برای قهرمانی می‌جنگد، اظهار کرد: ما از فردا کار خود را شروع می‌کنیم تا سال بعد تیم قوی داشته باشیم، با بازیکنان با کیفیت. شما دیدید که امروز تیم ما ۱۷ نفر بود. مطمئن باشید بهترین خود خواهیم بود تا مثل امسال از عوامل بیرونی برای متوقف کردن تیم ما استفاده کنند. امیدوارم با آمدن وار نتیجه‌ها خارج زمین رقم نخورد. برای لیست ورود با چند بازیکن صحبت کرده‌ایم و لیست خروجی نداریم مگر این که بازیکنی خودش بخواهد جدا شود. باقی بازیکنان می‌توانند تمدید کنند. این‌ها بازیکنانی هستند که با شرافت بازی کردند و پای آن‌ها هستم.
نکونام درباره حواشی او در فصل گذشته در رابطه با حضورش در نشست‌های خبری نیز گفت: هر جا نیاز بود برای دفاع از تیمم صحبت کردم. سال پر فراز و نشیبی داشتیم اما از الان به آقایانی که کار بلد نیستند می‌گویم، ما در تهران دو استادیوم نداریم و نباید دو تیم تهرانی همزمان در هفته پایانی در تهران بازی کنند. هر زمان استادیوم داشتیم این کار را کنند.
سرمربی استقلال درباره نایب قهرمانی تیم خود با ۶۷ امتیاز گفت: ما تمام تلاش خود را کردیم، امیدوارم کسی شرمنده نباشند. آن‌هایی که باید شرمنده باشند الان خوشحال هستند اما در آینده جواب حقی که از هوادار ضایع کردند را پس می‌دهند. روزی که آمدم پیراهن استقلال را مقابل بازیکنان گذاشتم و به آن‌ها گفتم که این پیراهن حرمت دارد. آینده استقلال روشن است. اگر جایی هم ما اشتباه داشتیم معذرت می‌خواهم و قول می‌دهم فصل بعد خوشحال‌ترشان کنیم.
سرمربی استقلال درباره گل قهرمانی پرسپولیس نیز گفت: شک نکنید آفساید بود. من فوتبال بازی کرده‌ام و شاید قانون هند و اخراج را ندانم، اما آفساید مشخص است. امسال آن تیمی که باید قهرمان می‌شد، شد. تا زمانی که VAR به این کشور نیاید، آن تیم سود می‌کند و استقلال ضرر می‌کند. امسال قهرمان واقعی لیگ استقلال بود و یک جام هم میان آن تیم و یک کمیته خاص برگزار شد که آن‌ها قهرمان شدند. این که پاک هستیم و شرافت داریم افتخار می‌کنیم، اما هواداران استقلال و تیم‌های دیگر ناراحت هستند. ما کار خود را کردیم و قطعا آن‌ها تقاص کار خود را پس می‌دهند.
او تاکید کرد: دقیقه ۲۵ بازی همه مسئولان به استادیومی آمدند که تیم ما بازی داشت. اصلا بازی نبود که آن‌ها گل بزنند و شاید باید گل می‌خوردند. دقیقه ۸۷ آنگونه گل می‌زنند و …
نکونام در واکنش به این موضوع که به احتمال زیاد VAR وارد لیگ ایران نمی‌شود، تصریح کرد: ما هر بازی نمی‌توانیم دو بر صفر عقب باشیم. حلقه‌ای هم که وسط زمین تشکیل دادیم، نشان از تیم بودن ما بود.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *