0

طرح « فتحان» در مازندران اجرا شد

طرح « فتحان» در مازندران اجرا شد
بازدید 17

به گزارش خبرنگار مهر، فرشته پازوکی پیش از ظهر دوشنبه در بازدید از درمانگاه و مرکز شهری شماره ۲ بهشهر و مرکز جامعه سلامت روستای شهیدآباد بهشهر و توجیه موضوع جمعیت و فرزند آوری در بازدید از طرح فتحان اظهار کرد: طرح فتحان طرح فرزندان تحول آفرین ایران است که در گام اول و گام جبهه سازی و شبکه سازی برای ورود کنشگران خانواده استان شناسایی و آموزش دیدند.

وی افزود: در جنگ نرم باید با جمعیت و فرزند آوری وارد جنگ با دشمن شد.

این مسئول گفت: در راه اندازی اتاق رصد و وضعیت اولین استان کشور بودیم و کتابچه جمعیتی هر شهرستان و تهدیدات و فرصت‌ها و بحران‌های هر شهرستان ارائه شد.

پازوکی گفت: ۲۱ هزار ازدواج و ۳۵ هزار موالید سهمیه مازندران در برنامه کوتاه مدت تا پایان ۱۴۰۳ پیش بینی شد و برای میان مدت تا ۱۴۰۷ و بلندمدت تا ۱۴۱۴ داریم.

وی افزود: در گام اقدام و عمل کنشگران و مردمی‌ها در کنار حاکمیتی‌ها وارد شده و مشکل جمعیت و ازدواج را حل کنند و باید ظرفیت‌ها شناسی شود.

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری مازندران خاطرنشان کرد: دهیار یا شهردار، کنشگران و بهروز باید توجیه و برای جامعه هدف اطلاع رسانی شود.

پازکی گفت: احصا مساله محله و رفع مشکل مهمترین اصل ماست و ۶ کمیته در ستاد فعال است و فضاسازی در مورد فرزندآوری با توجه به محتوای ارائه شده به شهرداری‌ها توسط ارشاد انجام شود و کمیته آموزش باید وارد شود و کنشگران‌محلات شناسایی و آموزش ارائه شود.

حسین یخکشی معاون سیاسی امنیتی فرماندار بهشهر هم در سخنانی گفت: سیاست جوانی جمعیت مساله مهمی است که باید مورد توجه باشد.

وی افزود: با توجه به نقش فرهنگ سازی در تمایل خانواده‌ها به فرزندآوری و جوان سازی جمعیت، پیگیری این موضوع در قرارگاه جمعیت و خانواده در دستور کار است و باید جوانی جمعیت دغدغه جدی ما باشد.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *