0

کارگاه آموزش خانواده در کردستان برگزار می‌شود

کارگاه آموزش خانواده در کردستان برگزار می‌شود
بازدید 5

طالب محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: تقویت نقش انجمن‌های اولیا و مربیان مدارس استثنایی از طریق جلب مشارکت و بهره مندی از توانایی اولیا با هدف ارتقای کیفی خدمات آموزشی، پرورشی و توان بخشی در جهت پیشبرد هرچه بهتر آموزش و پرورش دانش آموزان با نیازهای ویژه است.

وی افزود: برگزاری انتخابات، کلاس و کارگاه‌های آموزش خانواده در راستای مشارکت راهبردی والدین در امر تعلیم و تربیت دانش‌آموزان با نیازهای ویژه از برنامه‌های پیش بینی شده در این هفته است..

وی خاطرنشان کرد: ضرورت ارتباط خانه و مدرسه برکسی پوشیده نیست و مورد توجه صاحب نظران تعلیم و تربیت و نظام‌های آموزشی در جهان بوده‌است، اما کیفیت این ارتباط می‌تواند اثربخشی فرایند تربیت را به میزان قابل توجهی تحت تأثیر قرار دهد.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی کردستان یادآور شد: اعضای خانواده به آموزش مستمر و پویا نیاز دارند و برای آموزش والدین لازم است در هر منطقه نیازهای آموزشی آنان به طور دقیق شناسایی و براساس آن برنامه آموزشی طراحی شود.

محمدی اضافه کرد: تقویت نقش انجمن‌های اولیا و مربیان مدارس استثنایی از طریق جلب مشارکت و بهره‌مندی از توانایی اولیا با هدف ارتقای کیفی خدمات آموزشی، پرورشی و توان بخشی در راستای پیشبرد هرچه بهتر آموزش و پرورش دانش‌آموزان با نیازهای ویژه است.

وی عنوان کرد: تلاش می‌شود با ارتقای سطح آگاهی در حیطه تربیتی و افزایش سطح مهارتی به لحاظ عملکردی نگرش، احساسات و واکنش‌های عاطفی خانواده‌ها به سمت آشنایی با ویژگی‌های خاص، توانمندی و علاقمندی‌های دانش آموزان با نیازهای ویژه هدایت شود.

وی افزود: هفته پیوند اولیا و مربیان از تاریخ ۲۴ مهرماه شروع شده و تا ۳۰ مهرماه ادامه دارد.

محمدی در پایان تصریح کرد: معمولاً متصدیان آموزش و پرورش برنامه‌ها و فعالیت‌های متنوعی را برای این هفته در نظر می‌گیرند و هدف اصلی این برنامه‌ها، ایجاد فضایی مناسب برای گفت‌وگو و تبادل نظر میان اولیا و مربیان است.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *