0

بحران سالمندی جمعیت برای مردم آگاهی‌بخشی شود

بحران سالمندی جمعیت برای مردم آگاهی‌بخشی شود
بازدید 54

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا قاسمی‌فرزاد ظهر یکشنبه در نوزدهمین جلسه ستاد حمایت از خانواده و جوانی جمعیت استان، اظهار کرد: باورمندی و فرهنگ‌سازی صحیح در زمینه‌ی ازدواج و فرزندآوری کلید برون‌رفت از چالش‌های جمعیتی است.
وی افزود: اتاق وضعیت جمعیت شامل اطلاعات و آمار ۲۵ محور از موضوعات مرتبط با جمعیت و فرزندآوری مانند نرخ رشد جمعیت، ازدواج و باروری به تفکیک هر شهرستان است.
قاسمی‌فرزاد ادامه داد: طی برآوردها اگر وضعیت فعلی ادامه یابد تا ۳۰ سال آینده جمعیت کشور کاملاً سالمند خواهد شد و اگر فکر اساسی برای ازدواج، فرزندآوری و جمعیت نشود، تهدید بزرگ برای کشور ایجاد می‌شود.
استاندار همدان بیان کرد: در مقابل تبلیغات سه دهه گذشته، باید ازدواج و فرزندآوری به عنوان یک حُسن در جامعه تبیین شود.
وی اضافه کرد: بحران سالمندی جمعیت باید برای مردم اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی شود تا اهتمام ویژه برای خروج از این وضعیت ایجاد گردد.
قاسمی‌فرزاد گفت: فرمانداران، مدیران و معاونین دستگاه‌های اجرایی از اتاق وضعیت جمعیت و فرزندآوری بازدید کنند تا از وضعیت فعلی جامعه و تهدیدات جمعیتی آینده اطلاع یابند.
وی تصریح کرد: تشویقات موجود در قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت باید تقویت و مؤثرتر شود و برای ازدواج و فرزند اول نیز تشویقات بیشتری پیش‌بینی گردد.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *