0

ترویج ورزش زورخانه‌ای در بین دانش‌آموزان

ترویج ورزش زورخانه‌ای در بین دانش‌آموزان
بازدید 44

به گزارش خبرنگار مهر، مهرعلی باران چشمه شامگاه یکشنبه در مراسم معارفه رییس هیأت ورزش زورخانه‌ای و پهلوانی استان اردبیل، اظهار کرد: باید در سنین پایه ورزش زورخانه‌ای و پهلوانی به عنوان ورزش با اصالت کشور ترویج پیدا کند که در این زمینه طرح «شهید توقانی» در مدارس کشور در حال اجرا است.
وی تصریح کرد: سال‌های گذشته در پایه چهارم، پنجم و ششم ابتدایی و تنها در ۶ استان به صورت پایلوت این طرح اجرا شد اما امسال در ۸۴ کانون فرهنگی، تربیتی و پرورشی با همکاری آموزش و پرورش شاهد اجرای این طرح هستیم.
رییس فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و پهلوانی کشور گفت: این رشته ورزشی متعلق به دین باوری و اعتقاد ایرانیان با رویکرد عشق و ارادت به اهل بیت و حضرت علی (ع) است و قطعاً در سال‌های آینده می‌توانیم قهرمانان و پهلوانان زیادی را در این رشته تربیت کرده و مورد حمایت قرار دهیم.
باران چشمه افزود: از محل اعتبارات ملی و استانی زمینه ساخت مجموعه‌های ورزشی زورخانه‌ای مهیا شده و تلاش ما بر این است تا بتوانیم در استان‌های مختلف بستر توسعه ورزش زورخانه‌ای را با حضور علاقه‌مندان و نسل نوجوان و جوان مهیا کنیم.
وی از ورزش پهلوانی به عنوان مکتب تعلیم و اعتلای تربیتی و پرورشی یاد کرد و ادامه داد: توسعه این ورزش و ترویج آن می‌تواند روحیه جوانمردی را گسترش داده و بسترهای حرکت تحولی را مهیا کند.
باران چشمه به کمبود زیرساخت‌های ورزش زورخانه‌ای در کشور اشاره کرد و گفت: با وجود اینکه ۹۰۰ زورخانه در کشور فعال است اما همچنان با کمبود زورخانه در شهرهای مختلف روبه‌رو هستیم و انتظار می‌رود با همت مسئولان استانی، بستر و زمینه ساخت و تکمیل فضاهای ورزش زورخانه‌ای و پهلوانی فراهم آید.
رییس فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و پهلوانی کشور ابراز امیدواری کرد رییس هیأت ورزش‌های زورخانه‌ای و پهلوانی استان اردبیل بتواند با قوت و قدرت در این هیأت زمینه ارتقای ورزش زورخانه‌ای را در این استان حسینی و دارالارشاد فراهم کند.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *