0

اختتامیه «آفرین‌واره شعرخوان» در گلستان برگزار شد

اختتامیه «آفرین‌واره شعرخوان» در گلستان برگزار شد
بازدید 26

به گزارش خبرنگار مهر، الهه غیناقی صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: به‌مناسبت بزرگداشت فردوسی، اختتامیه آفرین‌واره شعرخوانی و فینال مشاعره استانی و رونمایی از کتاب نوقلمان۴ در دستور کار قرار گرفت و در حال برگزاری است.
وی افزود: مرحله‌ی شهرستانی این آفرین واره در بهمن ماه ۱۴۰۲ با مشارکت آموزش و پرورش و مرکز حل اختلاف دادگستری استان با محور موضوعی آزاد و صلح و سازش در ادبیات کهن برگزار شد.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گلستان گفت: در بخش شعرخوانی این مسابقه، ۲۲۰ اثر به دبیرخانه ارسال و پس از داوری به تفکیک گروه سنی، اعضای برگزیده و شایسته تقدیر مشخص شدند.
وی یادآور شد: در بخش مشاعره نیز مجموعاً تعداد ۱۵۰ نفر در شهرستان‌های مختلف شرکت کرده که پس از اجرای مرحله‌ی شهرستانی، تعداد ۳۳ نفر از شهرستان‌های کلاله، گنبد، آق قلا، کردکوی و بندرگز به فینال مسابقات استانی راه پیدا کردند.
غیناقی اظهار کرد: در آئین اختتامیه و فینال مشاعره این آفرین‌واره که در اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ به مناسبت روز پاسداشت زبان و ادب فارسی و بزرگداشت فردوسی برگزار شد ابتدا راه‌یافتگان به فینال مشاعره به رقابت پرداختند و پس از داوری، از هر گروه سنی، برگزیده و شایسته تقدیر اعلام شد.
وی افزود: این آفرین واره با هدف ترویج فرهنگ شعرخوانی و کشف استعدادهای ذوقی کودکان و نوجوانان و آشنایی آنان با حوزه‌ی ادبیات و مجموعه‌ای از اشعار فاخر ایرانی صورت گرفت.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *