0

رویداد ایده بازار مادر، نوزاد و کودک

رویداد ایده بازار مادر، نوزاد و کودک
بازدید 23

به گزارش خبرگزاری مهر، تکنولوژی و فن‌آوری در زندگی مدرن امروزی، الزامات جدیدی را پیش روی افراد و جوامع قرار داده و سطح و نوع تقاضا را دستخوش تغییر کرده است. یکی از این حوزه‌ها مربوط به نیازهای دنیای مادرانه در نسبت با خود و کودک است.
نوزاد با ورود خود به این جهان، نیاز خانواده به اشیا و حتی تغذیه متفاوت برای مادر را رقم می‌زند. از طرفی در دنیای مدرن، تجهیزات و ابزارهایی برای ارتقای انسان امروزی تعریف شده که نسل جدید ناگزیر از دسترسی به آن است.
با توجه به همین مباحث، معاونت امور زنان و خانواده در دولت سیزدهم طرح «رویداد بازار مادر، نوزاد و کودک» را با عقد تفاهم‌نامه مشترک با دانشگاه صنعتی امیرکبیر به اجرا رساند.
این طرح درصدد شناسایی به‌روزترین فناوری‌ها، تجهیزات، کشف خلاقیت‌ها و نوآوری‌های مرتبط با مادر، نوزاد و کودک، افزایش انگیزه و بهبود فضای کسب و کار و کمک به اشتغالزایی و کارآفرینی زنان و اعتباربخشی به فعالیت‌های تحقیقاتی و کارآفرینی برای رفع نیازهای مادر، نوزاد و کودک برنامه‌ریزی شده است.
این رویداد مبتکرانه در دو بخش رقابتی (جذب سرمایه و تجاری‌سازی و توسعه کسب و کار) و معرفی کسب و کار (معرفی و بیان توانمندی‌ها، محصولات و خدمات توسط فناوران و کسب و کارهای موفق) در محورهای درمان، تغدیه، سلامت روان و بهداشت، فضاهای عمومی و خدمات شهری، آموزش و یادگیری، سرگرمی و خلاقیت برگزار شد.
در مسیر اجرای این طرح، فعالیت‌هایی نظیر مذاکره و جلب همکاری نهادهای مرتبط، برنامه‌ریزی، طراحی لوگو و و بنر و اسلایدر و …، طراحی سایت رویداد، اطلاع‌رسانی، مصاحبه و گفت‌وگو، برگزاری وبینار توجیهی، دریافت‌های طرح‌های فناورانه، تشکیل پرونده فناوران و غربالگری اولیه، برگزاری کارگاه توانمندسازی، ارزیابی و منتورینگ و برگزاری رویداد نهایی به انجام رسید.
در خصوص طرح‌های فناورانه بعد از یک ماه اطلاع‌رسانی وبینار، کارآفرینان خلاق و فناوران در قالب افراد حقیقی و حقوقی از طریق فرم الکترونیکی وبسایت، طرح‌های خود را ثبت کردند.
۹۰ طرح از ۱۸ استان کشور توسط ۶۸ شخص حقیقی و دو شخص حقوقی دریافت شد که ۴۸ طرح آن مربوط به درمان، تغذیه و سلامت روان و بهداشت، ۱۸ طرح در حوزه آموزش و ۱۴ طرح مربوط به سرگرمی و ۹ طرح مرتبط با حوزه ایده بود.
پس از پایان مهلت دریافت طرح، پرونده فناوران بر اساس سطح آمادگی فناوری(TRL) بر روی سایت دسته‌بندی شد و غربالگری آنها توسط تیم ایده بازار صورت گرفت. سپس ۴۴ طرح در مرحله داوری اولیه به عنوان منتخب اعلام شد.
پس از پایان ثبت‌نام کارگاه‌ها، هشت کارگاه آموزشی به صورت آنلاین با موضوعات مرتبط با بیزنس پلن برگزار شد و فیلم‌های آموزشی کارگاه‌ها به صورت کدگذاری بر روی سایت رویداد قرار گرفت.
فناوران با همکاری تیم منتورینگ ایده بازار فایل نهایی خود را برای ارائه در رویدارد دمودی در وب سایت رویداد بارگزاری کردند. رویداد دمودی در تیرماه ۱۴۰۲ در پارک علم و فناوری دانشگاه امیرکبیر در چهار محور درمان، تغذیه، سلامت روان و بهداشت، آموزش و یادگیری، سرگرمی و خلاقیت، ایده و طرح‌های اجتماع‌محور به صورت حضوری و آنلاین برگزار شد.
رویداد نهایی نخستین ایده بازار مادر، نوزاد و کودک در حوزه‌های سلامت، آموزش، سرگرمی و اجتماع‌محور مربوط به حوزه مادر، نوزاد و کودک نیز با ارائه ۹۰ طرح با هدف جذب سرمایه‌گذار، تجاری‌سازی، توسعه بازار و معرفی دستاوردها برگزار شد.
این رویداد با برگزاری مراسم اختتامیه و تقدیر از هشت طرح برتر به فعالیت خود پایان داد.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *