0

دانشگاه‌ قلب تپنده جامعه است/ضرورت تقویت رشته های علوم اجتماعی

دانشگاه‌ قلب تپنده جامعه است/ضرورت تقویت رشته های علوم اجتماعی
بازدید 28

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام علی وحدانی‌فر، عصر دوشنبه در دیدار با مسئولین دانشگاه پیام نور واحد دهدشت بر اهمیت نقش دانشگاه‌ها در تبیین و روشنگری جامعه تاکید کرد و افزود: محرم نمادی از استقامت در مقابل جبهه کفر و استکبار است و کسانی که در کربلا حضور داشتند، همگی شیعه بودند.
وی با اشاره به اینکه در آستانه انقلاب محرم قرار داریم، گفت: عدم تشخیص و درک ظرافت‌های خاص در مسئله امامت موجب دعوت به کربلا و شهادت امام شیعیان شد.
امام جمعه دهدشت نقش دانشگاه را در آموزش علم، تبیین فرهنگ عمومی جامعه و هدایت‌گری بسیار مهم دانست و گفت: استادان دانشگاه باید نقش آموزش، روشنگری و تربیت را به خوبی ایفا کنند.
وی ادامه داد: دانشگاه‌ها ابزار نیستند بلکه مکان‌های علمی‌اند که باید در فرهنگ عمومی نقش بسزایی داشته باشند.
امام جمعه دهدشت تأکید کرد: دانشگاهی که در مباحث علمی و فرهنگی حرفی برای گفتن نداشته باشد، مرده است و دانشگاه را باید قلب تپنده جامعه دانست.
حجت الاسلام وحدانی فر همچنین بر نقش اجتماعی، سیاسی و فرهنگی دانشگاه پیام نور تاکید کرد و گفت: دانشگاه پیام نور باید به مسائل ورود کند و در مسائل عمومی جامعه نقش ایفا کند و همکاری‌های علمی و پروژه‌های علمی باید برای رفع مسائل و معضلات اجتماعی افزایش یابد.
وی اضافه کرد: جوانان علاقه‌مند به دیده شدن هستند و باید از ظرفیت فکری آنان استفاده شده و تلاش برای ایجاد فضای معنوی‌تر در دانشگاه از اهمیت بالایی برخوردار است.
وحدانی فر گفت: استادی که ناامیدی ایجاد می‌کند و حرف از نمی‌توان و نمی‌شود می‌زند، موفق نیست. استاد دانشگاه باید خلاق باشد.
وحدانی‌فر همچنین بر تقویت رشته‌های علوم انسانی و اجتماعی و افزایش کار در علوم شناختی تاکید کرد و خواستار فعال‌تر شدن انجمن‌های دانشجویی و کانون‌های فرهنگی و فکری شد.
وی گفت: دانشجو نباید دانشگاه را فقط محل اداره خود بداند بلکه باید آن را محل زندگی و ترقی خود بداند.
امام جمعه دهدشت در پایان سخنان خود دانشگاه پیام نور را بخاطر ایجاد امکان تحصیل برای همه دانشجویان بسیار ارزشمند دانست و افزود: باید رشته‌های متناسب با نیازهای جامعه را انتخاب کنیم و از نبود برخی رشته‌ها نگرانی نداشته باشیم، بلکه باید به کیفیت رشته‌های موجود توجه کنیم.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *