0

کانون‌های فرهنگی هنری مساجد مرکزی میزبان شیرخوارگان حسینی می شوند

کانون‌های فرهنگی هنری مساجد مرکزی میزبان شیرخوارگان حسینی می شوند
بازدید 22

مرتضی انقانی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی طبق روال هر سال برنامه‌هایی را برای دهه نخست ماه محرم از جمله برگزاری آئین عزاداری و سخنرانی، همایش شیرخوارگان حسینی و برپایی ایستگاه‌های صلواتی پیش بینی کرده است.
وی تصریح کرد: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد علاوه بر برگزاری مراسم و مجالس عزاداری در طول ایام محرم، روز جمعه ۲۲ تیر، صبح روز نخستین جمعه ماه محرم هر سال به یاد حضرت علی اصغر (ع) طفل شش ماهه امام حسین (ع) میزبان مراسم شیرخوارگان حسینی است.
انقانی با اشاره به اهمیت برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی، گفت: در این مراسم مادران به همراه کودکان شیرخوار خود با لباس، روسری و پیشانی‌بند به رنگ سبز حضور یافته و شرکت‌کنندگان گهواره نمادین حضرت علی‌اصغر (ع) را در مجلس می‌گردانند.
مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی افزود: همایش شیرخوارگان حسینی یکی از آئین‌های پرمخاطب در این ایام است که در راستای بهره‌بردن مردم از فیوضات معنوی این آئین، کانون‌های فرهنگی هنری نیز میزبان آن خواهند بود.
وی به فعالیت مهدهای حسینی در جوار مراسم سخنرانی ویژه کودکان شرکت کننده در مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان توسط کانون‌های مساجد اشاره کرد و گفت: قصه گویی و بازی با کودکان، نقاشی با موضوع شهادت امام حسین علیه السلام و یارانش و تبیین اهمیت این موضوع با زبان کودکان در این بخش از برنامه‌ها و در قالب “مهد حسینی” گنجانده شده است.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *