0

طرح سنجش بینایی۵۲ هزار کودک مرکزی در حال انجام است

طرح سنجش بینایی۵۲ هزار کودک مرکزی در حال انجام است
بازدید 21

به گزارش خبرگزاری مهر، محمود حسین آبادی اظهار کرد: برنامه پیشگیری از تنبلی چشم با هدف کاهش شیوع تنبلی چشم و سایر اختلالات بینایی از طریق تشخیص و درمان به موقع بیماری است.
وی افزود: در سال گذشته ۵۰۳۸۶ کودک در ۲۴۰ پایگاه سنجش بینایی در کل استان مورد غربال قرار گرفتند که از این تعداد ۲۴۳۶ کودک مشکوک شناسایی همچنین ۲۰۳ کودک آمبلیوپ و ۱۷۰۴ کودک با سایر اختلالات بینایی شناسایی شدند.
مدیر کل بهزیستی استان مرکزی گفت: این برنامه در سال‌جاری از ابتدای خرداد ماه به صورت همزمان در سراسر استان کلید خورد و مقرر است مجموع کودکان ۳ تا ۶ سال استان بالغ بر ۵۲ هزار کودک در ۲۰۰ پایگاه غربالگری مورد سنجش بینایی قرار گیرند.
حسین آبادی گفت: تمام مجتمع‌های بهزیستی، خانه‌های بهداشت، مهدهای قرآن به عنوان پایگاه تنبلی چشم آماده فعالیت هستند.
وی افزود: همچنین ۷۶ غربالگر بینایی سطح اول آموزش دیده و ۱۸ اپتومتریست و ۵ چشم پزشک در این طرح مشارکت و همکاری دارند و باید اذعان کرد که نقش والدین در همراهی کودکان به منظور اجرای برنامه بسیار مهم و اساسی است.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *