0

اعلام آمادگی برای تبادل تجربیات با چین در حوزه خانواده

اعلام آمادگی برای تبادل تجربیات با چین در حوزه خانواده
بازدید 26

به گزارش خبرگزاری مهر، زهرا بهروزآذر معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده صبح سه شنبه در نخستین روز ورود به چینگدائو چین که با هدف شرکت در اجلاس مجمع زنان سازمان همکاری شانگهای انجام شده است، از مرکز زنان و کودکان شهر چینگدائو بازدید کرد و در جریان فعالیت آن مرکز قرار گرفت.

بهروزآذر در جریان این بازدید، ضمن اشاره به توانمندی‌ها و اقدامات مشابه انجام شده در جمهوری اسلامی ایران در عرصه آموزش به کودکان و خانواده‌ها، برای تبادل تجربیات میان دو کشور در این حوزه اعلام آمادگی کرد.

مرکز فعالیت زنان و کودکان چینگدائو متشکل از ۱۲ واحد ارتقا مهارت است، به کودکان و خانواده‌ها نحوه عملکرد صحیح را در مواجهه با حوادث و سوانح و بحران‌ها آموزش داده و زنان با روش‌های کارگاهی و عملیاتی ساده و شبیه‌سازی شده، آموزش کمک‌های اولیه، اطفای حریق، آشنایی با علائم راهنمایی و رانندگی و… را حین بازی و فراغت می‌آموزند.

این مرکز ذیل ایده «خانواده خوشبخت» قرار دارد و در راستای تحقق به این ایده از سوی از سوی فدارسیون زنان چین ایجاد شده است.

آموزش صنایع دستی، خوشنویسی، سازهای سنتی چین، پخت غذاهای ساده و نظایر آن، مهارت‌هایی هستند که کودکان به تنهایی یا در کنار مادر آموزش می‌بینند و همزمان مادر نیز از آموزش‌های مورد علاقه خود بهره‌مند می‌شود. رسیدن به خانواده‌ای دوستدار محیط زیست، اهل ورزش و امن، از مؤلفه‌های خانواده خوشبخت در این مرکز معرفی شدند.‌

لازم به ذکر است اجلاس مجمع زنان شانگهای با موضوع «توانمندسازی دیجیتال و مشارکت اقتصادی زنان» از ۲۰ تا ۲۲ شهریور ماه سال جاری به میزبانی جمهوری خلق چین در شهر چینگدائو برگزار می‌شود.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *