بهترین آجیل برای کودکان + عکس

بهترین آجیل برای کودکان + عکس

وقتی صحبت از تغذیه‌ی بچه‌ها می‌شود، کار کمی سخت‌تر می‌شود زیرا بچه‌ها به مراقبت بیشتری نیاز دارند.

 فراهم کردن یک رژیم غذایی سالم و میان‌وعده‌هایی که برای بچه‌ها جذاب باشد، می‌تواند یک چالش باشد. با این حال، هر وقت به تغذیه‌ی کودک خود فکر می‌کنید، آجیل و خشکبار حاجی بادومی را حتما در نظر بگیرید. آجیل‌ها یکی از ساده‌ترین منابع تغذیه هستند که می‌توانند چربی و پروتئین خوبی را همراه با ریزمغذی‌ها فراهم کنند. آجیل در کنار سلامت قلب، به رشد مغز نیز کمک می‌کند و می‌تواند یک منبع انرژی برای کودکان باشد. در ادامه تصمیم داریم شما را با انواع بهترین آجیل برای کودکان آشنا کنیم.

معرفی بهترین آجیل برای کودکان

آجیل یکی از تنقلات سالم برای همه‌ی افراد در هر سن و سالی است. آجیل‌ها منبعی غنی از پتاسیم، منیزیم، کلسیم، خواص آنتی‌اکسیدانی و غیره هستند که همگی برای پیشگیری از بیماری‌ها می‌توانند مفید باشند. برخی از آجیل‌های رایجی که می‌توان به کودکان داد شامل بادام درختی، بادام هندی، پسته، بادام زمینی و گردو می‌شود که سالم بوده و مواد مغذی ضروری برای بدن کودکان در حال رشد را فراهم می‌کنند. حالا پیش از خرید آجیل برای کودکان، با مزایای آنها اشنا شوید.

اجیل برای کودکان

بهترین آجیل برای کودکان: 1. بادام هندی

بادام هندی یکی از آجیل‌های خوشمزه و مغزی سرشار از مواد معدنی مانند منیزیم، روی، آهن و فسفر است که می‌تواند برای تقویت سیستم ایمنی بدن بسیار مفید باشد. این آجیل برای کودکان خواص زیادی می‌تواند به همراه داشته باشد از جمله اینکه بادام هندی به سلامت سیستم گوارش کودکان کمک می‌کند. از دیگر خواص بادام هندی برای کودکان می‌توان به تقویت سیستم ایمنی و کمک به رشد مغز اشاره کرد. بادام هندی را به صورت درسته یا کره بادام هندی به کودکان خود بدهید.

اجیل برای کودکان

بهترین آجیل برای کودکان: 2. بادام درختی

بادام درختی با پوست قهوه‌ای یکی دیگر از انواع بهترین آجیل برای کودکان است که می‌تواند برای رشد آنها بسیار مفید باشد. بادام درختی غنی از ویتامین E، آهن، پروتئین، کلسیم و چربی‌های سالم است و می‌تواند خواص زیادی برای کودکان داشته باشد. مصرف بادام در کودکان برای سلامت استخوان‌ها، تنظیم گردش خون و بهبود توانایی تمرکز آنها مفید باشد. بادام‌ها را شب خیس کنید و به صورت خمیر یا همراه با شیر به کودکان خود بدهید. البته پودر بادام را نیز می‌توانید به فرنی یا کوکی و شیرینی هم اضافه کنید.

بهترین آجیل برای کودکان: 3. گردو

گردو یک آجیل مغذی برای رشد مغز سالم است و به همین دلیل مصرف روزانه‌ی آن به همه‌ی افراد توصیه می‌شود. این آجیل خوشمزه سرشار از مواد معدنی مانند آهن، کلسیم، روی و مس است و یک منبع عالی از اسیدهای چرب امگا، فیبر و پروتئین نیز محسوب می‌شود و باید حتما در رژیم غذایی کودکان قرار داده شود. از خواص این بهترین آجیل برای کودکان می‌توان به افزایش قدرت ذهنی و سوخت و ساز بدن کودکان و همینطور سلامت روده‌ها اشاره کرد.

بهترین آجیل برای کودکان: 4. پسته

پسته یک آجیل خوشمزه و لذیذ است و قطعا کودکان آن را بیشتر از هر آجیل دیگری دوست خواهند داشت. این آجیل منبع عالی از چربی‌های سالم، آهن، ویتامین K، روی و فیبر است و می‌تواند از این نظر بهترین آجیل برای کودکان و رشد و سلامت آنها باشد. پسته تازه یا بوداده را در رژیم غذایی کودکان خود قرار دهید.

بهترین آجیل برای کودکان: 5. بادام زمینی

خیلی از افراد تصور می‌کنند بادام هندی آجیل مغذی و مناسبی برای کودکان نیست. با این حال شاید تعجب کنید بگوییم میزان مواد مغذی موجود در بادام زمینی را می‌توان با بادام درختی، بادام هندی یا حتی گردو مقایسه کرد. بادام زمینی سرشار از چربی‌های سالم و خواص آنتی‌اکسیدانی است و منبعی غنی از مواد معدنی مانند مس، روی و آهن محسوب می‌شود. این آجیل برای کودکان می‌تواند به رشد بدن و حفظ وزن سالم کمک کند. شما می‌توانید در خانه کره بادام زمینی درست کنید و یک صبحانه مغذی به کودکان خود بدهید.

بهترین آجیل برای کودکان: 6. شاه بلوط

یکی دیگر از آجیل‌هایی که می‌تواند برای کودک شما مفید باشد، شاه بلوط یا chestnut است. این آجیل برای تقویت سیستم گوارشی و جلوگیری از ابتلا به یبوست در کودکان می‌تواند بسیار مفید باشد. شاه بلوط همچنین قند و فشار خون را نیز کاهش می‌دهد و از آنجایی که منبع غنی از پتاسیم، کلسیم و مواد معدنی است، می‌تواند برای سلامت قلب کودکان نیز مفید باشد.

بهترین آجیل برای کودکان: 7. فندق

فندق منبعی عالی از ویتامین E، چربی‌های سالم و فیبر است و می‌تواند مواد مغذی لازم برای رشد و سلامت مغز؛ قلب، سیستم ایمنی و دستگاه گوارش کودکان را تامین کند. این آجیل برای کودکان همچنین منبع خوبی از آهن و پروتئین نیز هست و محتوای ویتامین K آن برای جلوگیری از لخته شدن خون می‌تواند مفید باشد. فندق را به صورت بوداده یا خام به کودکان خود بدهید.

منبع

منبع: hajibadoomi.com
  |   لینک کوتاه : https://iranmedicalinfo.com/?p=72739

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *