0

باورهای فرهنگی و دینی از طریق داستان‌ به کودکان آموزش داده می‌شود

باورهای فرهنگی و دینی از طریق داستان‌ به کودکان آموزش داده می‌شود
بازدید 15

به گزارش خبرنگار مهر، محمدمهدی فداکار، ظهر سه‌شنبه در دیدار اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان با بیان اینکه اسطوره‌های ملی را به کودکان معرفی کنیم گفت: باورهای فرهنگی و دینی جامعه از طریق داستان‌ها و کتاب‌های قصه به کودکان آموزش داده می‌شود که باید این مجموعه تقویت شود.

وی افزود: کانون پرورش فکری کودکان را در راستای شناخت فرهنگ جامعه، آشنایی با اسطوره‌ها و شخصیت‌های ملی و تقویت باورهای دینی و مذهبی پرورش می‌دهد.

وی با برشمردن اهمیت نقش کانون پرورش فکری در توسعه فرهنگی و تربیتی نسل جوان، گفت: کودکان و نوجوانان آینده‌سازان کشور هستند و فراهم کردن محیطی مناسب برای رشد خلاقیت و استعدادهای آن‌ها ضرورت دارد.

فداکار، تصریح کرد: شروع هر آبادانی و فعالیت در جامعه از کودکان است و جهت‌گیری‌ها و بخش عمده‌ای از شخصیت انسان در دوران کودکی شکل می‌گیرد.

وی با بیان اینکه وقت گذاشتن و استفاده از ظرفیت‌های کانون برای تربیت و شکل‌دهی ذهن کودکان، بازدهی زیادی به همراه خواهد داشت: کانون پرورش فکری یک ظرفیت مهم برای تربیت کودکان است، همچنین ب

استاندارکرمان تأکید کرد: کانون پرورش فکری ساختاری ایجاد می‌کند که خروجی آن مستقل شدن کودک و روی پای خود ایستادن است. کودکان را در راستای شناخت فرهنگ جامعه، آشنایی با اسطوره‌ها و شخصیت‌های ملی و تقویت باورهای دینی و مذهبی، پرورش می‌دهد تا در آینده بتوانند به‌عنوان افرادی مؤثر در ارائه فرهنگ کشور عمل کنند.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *