0

جزییات ساماندهی معتادان متجاهر در پایتخت

جزییات ساماندهی معتادان متجاهر در پایتخت
بازدید 37

به گزارش خبرنگار مهر، احمد احمدی صدر در نشست خبری اظهار داشت: زاکانی نماینده رئیس جمهور در قرارگاه مقابله با آسیب‌های اجتماعی است و از برنامه‌های مختلف برای این موضوع استفاده شده است. همچنین از ظرفیت‌های مردمی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی بهره‌مند شده‌ایم. این قرارگاه در واقع قرارگاه همدلی برای کاهش و رفع مشکل ناشی از آسیب‌های اجتماعی بوده است.
وی افزود: مساله آسیب‌های اجتماعی بسیار پیچیده است و در کشورهای مختلف در حال افزایش بوده و نیاز است پروسه برنامه ریزی شده برای کاهش آن باشد.
احمدی صدر بیان داشت: برآورد پلیس در سال ۱۴۰۰ وجود حدود ۱۹ تا ۲۰ هزار معتاد متجاهر در تهران بود. اکنون بیش از ۲۲ هزار ظرفیت داریم و ۵ هزار ظرفیت خالی است و ۱۷ هزار مورد داخل مراکزاند و ساماندهی این افراد مد نظر است.
مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران گفت: در مراکز ماده ۱۶ ویژه بانوان معتاد متجاهر ۷۵۰ تخت داریم.
احمدی صدر از اختصاص یاور شهر ویژه افراد دارای زخم باز، مبتلا به بیماری‌های عفونی و مبتلا به ایدز و هپاتیت خبر داد و گفت: ویژه افراد زیر ۱۸ سال و سالمندان و… ظرفیت ایجاد کردیم.
وی گفت: ۱۰ یاور شهر راه اندازی کرده‌ایم و حمایت از دستگاه‌ها انجام ولی وظیفه جمع آوری معتادان بر عهده پلیس است.
مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران اعلام کرد: بر اساس پرونده‌های موجود، خرید و فروش مواد مخدر از جرم اول تهران جدا شده است چون مشتری آنها که همان معتادان متجاهر اند و اکنون در یاور شهر نگهداری می‌شوند، کاهش یافته است.
احمدی صدر گفت: آسیب اجتماعی که ۳۰ سال طول کشیده رفع آن نیاز به زمان دارد ولی همه کارها آغاز و در حال انجام است البته زمان بر است ولی ظاهر شهر سه ماهه پاک می‌شود. پلیس جمع آوری و سپس سه ماه نگهداری می‌شوند و مجدد آزاد؛ لذا برنامه باید با مدل ۹ گام تربیتی، آموزشی یاورشهر همراه باشد.
وی با اشاره به اینکه ترک اعتیاد زنان معتاد بسیار سختر از ترک اعتیاد مردان است، گفت: پذیرش این زنان حتی پس از ترک اعتیاد از سوی جامعه و خانواده در میان زنان مشکل است.
خبر در حال تکمیل است.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *