0

مجلس نقطه‌ امید مردم و اتکای مجریان است

مجلس نقطه‌ امید مردم و اتکای مجریان است
بازدید 16

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام جعفر رحیمی در خطبه‌های عبادی و سیاسی نماز جمعه امروز ساوه اظهار کرد: یکی از بزرگ‌ترین آموزه‌های قرآن که برای زیست دنیوی انسان، به مثابه لنگری مستحکم و ایمن در دریای زندگی است و وی را از تکانه‌های طوفان‌هایش حفظ می‌کند، این است که ما از آنِ خدا و در مُلک او هستیم.
امام جمعه ساوه با اشاره به شهادت آیت‌الله رئیسی گفت: زندگی مردان بزرگ تنها محدود به حیات مادی آن‌ها نیست و پس از شهادت نیز آثار آن پابرجا خواهد بود و نمونه مهم این امر را در شهادت شهید رجایی‌ها، بهشتی‌ها می‌توان دید که در بازه زمانی بسیار کوتاه، چنان مخلصانه خدمت کردند که امروز نماد دولت و حکومت مردمی تلقی می‌شود.
حجت الاسلام رحیمی ادامه داد: بر همین اساس می‌توان باور داشت که وجود سیدالشهدای خدمت، شهید آیت‌الله دکتر رئیسی نیز برای کشور و انقلاب و نظام اسلامی چنین ثمره‌ای داشته باشد و شهادت ایشان می‌تواند مأمنی برای بازگشت وحدت و انسجام سیاسی به احزاب و جریانات کشور، افزایش مشارکت به ویژه در انتخابات پیش رو باشد.
امام راحل، روحیه ذلت ناپذیری داشت
وی به سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) و انتخاب رهبر معظم انقلاب به عنوان رهبری و سکانداری انقلاب اشاره کرد و گفت: سیره امام (ره) نشان می‌دهد که او روحی ذلت ناپذیر و ستم ستیز داشت و نهیبش صاعقه‌ای بود که لرزه بر اندام استکبار و نوکران آن می‌انداخت، ایشان آمریکا را «شیطان بزرگ» و «ام الفساد قرن» نامید و با افشای ماهیت درنده خویی آمریکا و غده چرکینی به نام اسرائیل، بمب بیداری اسلامی را در منطقه منفجر کرد.
امام جمعه ساوه تصریح کرد: امروز پس از گذشت ۴۵ سال از پیروزی انقلاب اسلامی، ایران اسلامی به مرکز فرماندهی بیداری و مقابله ملت‌ها با استکبار تبدیل شده که هم اکنون نمونه‌های آن در دانشگاه‌های آمریکا و دیگر کشورهای استکباری دیده می‌شود.
حجت الاسلام رحیمی افزود: امام (ره) انقلابی‌گری و تکلیف محوری را در گفتار و رفتار به ما آموخت تا آموزه‌های عاشورایی نهضت اباعبدالله (ع)، رمز جاودانگی انقلاب اسلامی باشد و به تعبیر مقام معظم رهبری، «آنچه زمامداران مختلف، مایه امتیاز آن‌ها می‌شد، اغلب آن صفات در امام (ره) وجود داشت.
وی به آغاز سی و ششمین سال رهبری حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای اشاره کرد و افزود: امروز یک بیماری شایع به نام حجاب معاصر در میان ما و راویان و تحلیلگران تاریخ وجود دارد و چه بسیار تاریخ نویسان و تحلیل گران که در پرده و حجاب معاصر، از ضبط و تحلیل مهمترین وقایع تاریخی هم عصر خود غفلت ورزیده‌اند.
امام جمعه ساوه افزود: رهبر معظم انقلاب به شایستگی توانسته‌اند سکان انقلاب اسلامی را هدایت کنند و اگر بخواهیم مروری بر درایت‌ها و مدیریت‌های معظم له داشته باشیم دهها و صدها کتاب هم جوابگو نخواهد بود.
وی گفت: این سکاندار کشتی انقلاب اسلامی، علیرغم طوفان‌های تند سیاسی در منطقه و جهان، انقلاب را به سلامت به ساحل نجات رهنمون کرده است و دشمنان نظام از این درایت و هوشمندی، انگشت حیرت به دهان گرفته‌اند.
مجلس، نقطه امید مردم است
حجت الاسلام رحیمی در ادامه با اشاره به تشکیل و آغاز به کار مجلس شورای اسلامی گفت: بنیان‌گذار فقید جمهوری اسلامی ایران مجلس در رأس امور دانستند و مقام معظم رهبری نیز در بیانات خود به جایگاه مهم مجلس اشاره داشتند.
وی افزود: چنانچه نمایندگان بر مدار وظایف قانونی خود حرکت کنند و صادقانه به عهدی که با موکلان خود بسته‌اند، عمل کنند، امور کشور به سمت صلاح و سداد پیش خواهد رفت و همه با عمق وجود، اثرگذاری مثبت مجلس در پیشرفت کشور را احساس خواهند کرد.
امام جمعه ساوه ادامه داد: مجلس، نقطه امید مردم و نقطه اتکای مجریان و به معنی حقیقی، در رأس امور کشور خواهد بود و چنین مجلسی در رساندن کشور به اهداف والا، سهم بسزایی خواهد داشت از همین رو باید در مجال‌های مختلف نظرات امامین انقلاب را در مورد مجلس و دولت بازخوانی کنیم.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *