0

زیارت خانه خدا فرصتی برای رسیدن به معرفت الهی

زیارت خانه خدا فرصتی برای رسیدن به معرفت الهی
بازدید 18

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: حج و زیارت بیت‌الله الحرام یک اصل دین است که بر تمام مسلمین یکبار رفتن به این زیارت واجب است.
رفتن به حج انسان را به تکامل می‌رساند و مسیر حرکت به سوی باری تعالی را روشن، آسان، و سهل می‌کند و در حقیقت روال طبیعی زندگی انسان را متحول می‌کند.
خدا در سفر معنوی حج بنده را از قید و بند زندگی دنیوی خارج و در مسیر نور الهی و معرفت حق خود قرار می‌دهد و بخشی از وجود خود را در کالبد هر انسان مؤمن قرار می‌دهد.
نزدیکی مسلمانان در سفر معنوی حج با خداوند باری تعالی در ایام اعتکاف حج و زیارت معنوی تمتع در حقیقت نشان از خلوصی بی‌مانند دارد که بنده را سر سفره معبود می‌نشاند.
وحدت، همدلی و همزبانی و یک دلی مسلمانان در تمتع که بزرگترین اجتماع سالیانه حجاج است، در حقیقت تیر خلاص به سوی دشمن است که آثار فردی هم برای فرد معتکف به بار خواهد آورد، با مشاهده آثار و ثمرات حج به رشد و تکامل ایجاد شده در مسلمان حاجی خواهیم رسید که نعمت بزرگ زیارت خانه خدا است.
آخرین کاروان حج کردستان امروز به مکه مکرمه عزیمت می‌کنند
مدیرکل حج و زیارت استان کردستان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: کاروان‌های زیارتی امسال از هفتم شروع به عزیمت به مکه مکرمه کردند و امروز ۱۱ خرداد آخرین کاروان تمتع استان برای زیارت مشرف می‌شوند.
کاوه شیرزادی بیان کرد: تعداد هزار و ۱۴۵ زائر در قالب ۱۰ کاروان و در معیت ۳۲ مأمور اجرایی و روحانیون زوار کردستانی را همراهی خواهند کرد.
مدیر کل حج و زیارت استان کردستان افزود: اولین کاروان استان، بانه بود و کاروان‌های حج استان از طریق فرودگاه همدان به شهر جده رفتند.

شیرزادی عنوان کرد: در اولین روز اعزام حجاج کردستانی مسن‌ترین حاجی استان با ۱۱۲ سال سن به مکه مشرف شد و جوان‌ترین زائر استان سنندجی بوده و ۱۶ سال سم دارد.
وی گفت: زائران استان بعد از حضور در فرودگاه جده به مکه مکرمه مشرف و بعد از انجام مناسک حج با قطار جهت زیارت پیامبر مکرم اسلام (ص) و ائمه بقیع به مدینه منوره انتقال پیدا می‌کنند.
مدیرکل حج و زیارت استان کردستان اذعان کرد: ۵۳۷ نفر مرد و ۶۰۸ نفر زن امسال به سرزمین وحی اعزام می‌شوند.
شیرزادی خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی و عملیات ثبت‌نام از زائران از آذر ماه سال گذشته آغاز و زائران بعد از اعلام آمادگی و انتخاب کاروان مورد نظر، نسبت به انجام معاینات پزشکی اقدام کردند.
وی اعلام کرد :۱۲ جلسه آموزشی و توجیهی برای زائران کاروان‌های استان برگزار شد.
شیرزادی تصریح کرد: تعداد زائران زیر ۵۰ سال ۲۱۴ تعداد زائران بین ۵۰ تا ۸۰ سال ۸۸۰ و بالای ۸۰ سال ۵۱ نفر است و میانگین سنی زائران استان ۶۳ سال است.
وی افزود: برای زوار استان مجموعه هتلی با ظرفیت ۲۵۴۵ نفر به استان اختصاص پیدا کرد که با مدیریت استان بوده و اسکان زائران استان‌های آذربایجان غربی و کرمانشاه را هم پوشش می‌دهد و خدمات لازم را به همه زائران این سه استان ارائه می‌دهد.
کردستان مظهر برادری شیعه و سنی است
استاندار کردستان نیز با اشاره به جایگاه حج به عنوان اجتماع بزرگ مسلمانان بیان کرد: کردستان مظهر و نماد برادری بین شیعه و سنی، اخوت و همدلی است و باید این جلوه برادری و وحدت در استان روز به روز افزایش یابد و حجاج با اعمال و رفتار معنوی خود می‌توانند به این مهم کمک کنند.

زارعی کوشا یادآور شد: حضور زنان و مردان و حتی نوجوانانی از این استان در زیارت خانه خدا بیانگر وجود اخلاص و معنویت میان مردمان این سرزمین است.
کعبه جایگاه پرستش ذات احدیت است
نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری نیز در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: خداوند در قرآن کریم فرموده است اولین خانه‌ای که خداوند قرار داده بیت الله شریف است که جایگاه راز و نیاز و پرستش ذات احدیت است.
ماموستا اقبال بهمنی یادآور شد: امروز خانه خدا مظهر وحدت و برادری تمامی مردمان از جای جای جهان است که با گرد هم آمدن در کعبه همبستگی و اخوت خود را به نمایش می‌گذارند.
وی اذعان کرد: حج میلیون‌ها مردم از انواع زبان، پوست، لهجه و باسواد، بی سواد، همگی را کنار هم جمع می‌کند و با هم بودن را به نمایش می‌گذارد.

وی اعمال حجاج و گشتن دور خانه خدا را زمینه بارش رحمت الهی دانست و گفت: کعبه مرکز توحید و یگانه پرستی است و شرک و گناهان بخشیده می‌شود.
حج، بعد معنوی دارد که با زیارت رفتن و گشتن به دور خانه خدا در حقیقت تمام بدی‌ها از فرد دور و ذات پاک آدمی نمود و عینیت می‌یابد.
اهمیت زیارت حج به قدری است که باید توجه و همت‌مان را نسبت به آن افزایش دهیم و از این سفر بهترین توشه‌ها را برداریم و باید قدر ایام حج را بدانیم تا لبریز از نورانیت این سفر بازگردیم.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *