0

سوگواره «در سوگ آفتاب» در سلسله برگزار می‌شود

سوگواره «در سوگ آفتاب» در سلسله برگزار می‌شود
بازدید 24

به گزارش خبرگزاری مهر، کیانوش سوری امروز دوشنبه در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: به مناسبت ارتحال ملکوتی بنیان‌گذار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی (ره) و سید شهدای خدمت حضرت آیت‌الله «رئیسی» و همچنین همراهان گرامی ایشان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سلسله با حمایت قرارگاه شهید آوینی، سوگواره «مور خوانی» و «چمری» در «سوگ آفتاب» را برگزار می‌کند.
وی با اشاره به پیشینه سوگواره «مورخوانی» و «چمری»، بیان کرد: در مراسم‌های سوگواری وقتی عزیزی از دست می‌رود، زنان و مردان عزادار در سوگ وی نشسته و در وصف او آوازهایی توأم با ابیات خاص بومی و محلی می‌سرایند که هر شنونده‌ای را متأثر، و به حزن اندوه وا می‌دارد.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سلسله با بیان اینکه از این آوازها در گویش محلی و بومی به‌عنوان «مور» یاد می‌کنند، ادامه داد: مردم ولایت‌مدار شهرستان سلسله به‌واسطه این سوگواره در غم بنیان‌گذار انقلاب و رئیس‌جمهور شهید عزیزمان به سوگ نشسته و به یاد آنان به «مورخوانی» پرداخته و نوای «چمری» سر خواهند داد.
سوری، یادآور شد: این سوگواره روز ۱۴ خردادماه جاری در محل فضای باز و یکی از خیابان‌های شهر الشتر با همکاری دیگر دستگاه‌های فرهنگی ازجمله دفتر امام‌جمعه شهرستان برگزار خواهد شد که از همه افراد شاخص که در زمینه مور دارای تجربه و فعالیت هستند برای اجرای هرچه بهتر این سوگواره دعوت به همکاری می‌شود.
به گفته وی علاقه‌مندان شرکت در این سوگواره می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و جهت هماهنگی با شماره‌تلفن ۰۶۶۳۵۲۲۰۲۰۰ تماس حاصل کنند.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *