0

زنان کشور ما می‌توانند جامعه و مملکت ما را اصلاح کنند

زنان کشور ما می‌توانند جامعه و مملکت ما را اصلاح کنند
بازدید 15

به گزارش خبرنگار مهر، همایش زنان حامی مسعود پزشکیان، نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، امروز (جمعه) برگزار شد.
مسعود پزشکیان در همایش زنان حامی خود اظهار داشت: من شعار دادن بلد نیستم و برای اینکه حرفی نزنم که بعد، از اجرای آن باز بمانم، چیزی نمی‌گویم. هیچ وقت برای رأی جمع کردن چیزی نگفتم. من به اصولی مثل حق و عدالت معتقد هستم و از آنها دست بر نمی‌دارم.
وی عنوان کرد: حق زنان، قبایل، نژاد و قومیت‌ها قطع به یقین باید مورد دفاع قرار گیرد. از حق هر کسی که بخواهند آن را بخورند اعم از زن و مرد، کرد و لر و بلوچ دفاع خواهم کرد.
این نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: به سیاهی می‌گویند نور. اگر طرحی به نفع است، انجام دهید اما اگر ضرر دارد از آن دست بردارید. چهل سال است که می‌خواهند به بهانه حجاب کارهایی انجام دهند. با این کار، ما را به سمت سیاهی می‌برند یا نور؟
وی اضافه کرد: اگر فکر می‌کنید راه شما درست است، آن را درست آموزش می‌دادید. همه چیز دست ما است اما داریم همه را از دین گریزان می‌کنیم. این درست نیست با روش‌هایی که در آن کرامت انسان دیده نمی‌شود اقداماتی انجام دهیم.
این نامزد انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: وعده نمی‌دهم اما می‌گویم هر کار در توانم باشد گردنم را در مقابل حرف‌هایم گرو خواهم گذاشت. می‌دانید ساده نیست و فردا باید با خیلی‌ها کلنجار رفت تا بتوان کاری کرد. من مدافع حقوق زنان هستم و تا کنون از تعهد و پایبندی خود عدول نکرده‌ام.
پزشکیان اظهار کرد: اگر شما زنان و کسانی که با صندوق رأی قهر کردند به میدان بیایند، می‌توانند جلوی موارد قهری را بگیرند. اگر نیایید تغییری صورت نمی‌گیرد. برای مردم و برای کسانی که خون دادند تا مملکت شکل بگیرد جان خواهم داد.
وی تصریح کرد: مردان اگر توانستند کاری کنند دلیلش وجود زن قدرتمند کنارشان بوده. زنان کشور ما می‌توانند جامعه و مملکت ما را اصلاح کنند. دست به دست هم بدهیم، تلاش کنیم و در صحنه باشیم تا مقابل نگاه‌هایی که بسته است بایستیم. اگر با هم باشیم و کارشناسانه جلو برویم از این وضعیت بیرون خواهیم آمد.
این نامزد انتخابات ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: باید در کشور خود اختلاف و دعوا را جمع کنیم و یاد بگیریم گفتگو کنیم. ما نمی‌توانیم و نباید با همه بجنگیم و چنگ و دندان نشان دهیم. ما وضعیت خوبی نداریم اما اگر با هم باشیم می‌توانیم از این بحران خارج شویم.

فاطمه راکعی معاونت زنان ستاد دکتر پزشکیان در این همایش اظهار داشت: دکتر پزشکیان برای دمیدن روح امید دوباره به ایران عزیز آمدند. ما در حوزه‌های مختلف به دلیل ذخایر قوی مدیریت بانوان که در دوره اصلاحات تقویت بیشتری یافت، لوایح و طرح‌های بسیاری را طرح و تصویب کردیم. با ذخیره لوایح این چنینی امیدوار هستیم هرگونه تبعیض زدایی از زنان عزیز در تمام عرصه‌های اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی صورت گیرد.
وی افزود: فردی با شجاعت اخلاقی و با سابقه درخشان آمده است تا ایران را آباد کند و برای قومیت‌های ایرانی و ادیان و مذاهب که در این سال‌ها درگیر نابرابری شدند راهگشا باشند. در عرصه زنان، به خصوص در مسائل اجتماعی و فرهنگی که مشکل آفرین بوده است، زنان و دختران ما مطمئن باشند گشایشی صورت خواهد گرفت.‌
پروانه مافی قائم مقام معاونت بانوان ستاد انتخاباتی پزشکیان در این همایش گفت: آقای پزشکیان یک برندی است که با سایر کاندیداها بسیار متفاوت است؛ او یک ویژگی دارد که هیچیک از کاندیداها ندارد و آن این است که این مرد بزرگ ۲۷ سال به همسر پزشک خود که از دست داده بود، وفادار ماند و فرزندان خود را با وجود مشغله‌های بسیار به ثمر رساند. مردی که به خانواده و زنش وفادار است، به ملت هم وفادار خواهد بود. با رأی به این مرد بزرگ، ریسمان کشور را به یک انسان متمدن، خداخواه و متخصص بسپاریم.
بنا بر این گزارش، شخصیت‌هایی نظیر «فاطمه راکعی»، «پروانه مافی»، «معصومه ابتکار»، «شهیندخت مولاوردی»، «فاطمه هاشمی رفسنجانی»، «پروین داداندیش»، «ناهید تاج‌الدین»، «زهرا ساعی»، «فریده اولاد قباد»، «فاطمه حسینی»، «فاطمه سعیدی» و «حمیده زرآبادی» در این همایش حضور داشتند.
در این همایش همچنین مطالباتی از سوی برخی از زنان حاضر مطرح شد که مطالبه انتصاب وزرای زن و برچیده شدن گشت ارشاد و توقف اجرای طرح نور از جمله آنها بود.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *