0

نگاه به اشتغال بانوان باید عادلانه باشد

نگاه به اشتغال بانوان باید عادلانه باشد
بازدید 13

به گزارش خبرگزاری مهر، نشست بررسی تشکیل کارگروه اشتغال بانوان با حضور نمایندگان دستگاه‌های اجرایی برگزار شد.
این نشست با هدف تصمیم‌گیری در خصوص تشکیل و ساختار کارگروه جهت اجرایی سازی بند ۳ ماده ۸۰ ذیل سرفصل خانواده و جمعیت با موضوع اشتغال بانوان با رعایت نقش زن در خانواده برگزار شد و نمایندگان دستگاه‌ها نظرات و پیشنهادات خود را ارائه دادند.
در ادامه نشست انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور، ضمن بیان اینکه یکی از چالش‌های پر بسامد فکری و دغدغه‌های بانوان که معاونت با آن روبرو است تعارض کار منزل و خارج از خانه و لزوم برقراری تعادل بین این دو مسؤولیت است، گفت: تشکیل این کارگروه در برنامه هفتم و در ستاد ملی زن و خانواده مصوب شد و اعضا ثابت آن نمایندگان وزارت کار، سازمان اداری استخدامی، معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده، مرکز پژوهش‌های مجلس می‌باشند و به فراخور اعضا دستگاه‌های دیگر دعوت می‌شوند.
وی همچنین ابراز امیدواری کرد: با انجام برنامه‌ریزی متناسب اشتغال بانوان با نگاه عادلانه دیده شود. بسیاری از شرایط که خانم‌ها با آن روبرو هستند مورد توجه قرار نمی‌گیرد مانند مردان کار و عمل می‌کنند و ارزیابی‌ها هم مانند مردان دیده می‌شود و نیاز است با توجه به نیاز خانواده، برنامه‌ریزی مناسب با الگوی سوم برای زنان داشته باشیم و آن را به عنوان الگوی مناسب به جهان معرفی کنیم.
بررسی وضعیت زنان و انعطاف‌های شغلی که در جهان اعمال می‌شود، اصلاح نظام مسائلی که در مسئله زنان وجود دارد، احصاء مواردی که به صورت جنسیتی در قانون دیده شده و حمایت‌های مورد نیاز در بخش دولتی یا غیر دولتی بخصوص برای زنان در سنین باروری ۲۰-۴۰ سال بجز مرخصی زایمان، بیمه در مشاغل خانگی، مشاغل بخش دولتی و خصوصی، بازنشستگی، به رسمیت شناخته شدن خانه داری به عنوان شغل مواردی است که در این کار گروه به آن پرداخته خواهد شد.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *