0

هزینه تجهیزات تیروکمان بالاست/ با اسب نمی‌شود به جنگ با تانک رفت!

هزینه تجهیزات تیروکمان بالاست/ با اسب نمی‌شود به جنگ با تانک رفت!
بازدید 12

به گزارش خبرنگار مهر، آخرین مرحله انتخابی کسب سهمیه المپیک در رشته تیراندازی با کمان روزهای ۱۵ و ۱۶ ژوئن (۲۶ و ۲۷ خرداد) به میزبانی ترکیه برگزار خواهد شد. ملی پوشان تیراندازی با کمان ایران که تاکنون موفق به کسب سهمیه المپیک نشدند این روزها تمرینات خود را در تهران دنبال می‌کنند تا بتوانند در ایستگاه پایانی مسابقات گزینشی المپیک سهمی در کاروان اعزامی ایران به پاریس داشته باشند.
رضا شبانی، عضو تیم ملی ریکرو ایران در گفت وگو با خبرنگار مهر درخصوص میزان آمادگی خود برای حضور در مسابقات پیش رو اظهار داشت: بعد از مسابقات انتخابی که سال گذشته برگزار شد برای کسب سهمیه المپیک وارد اردوهای تیم ملی شدم. تلاش همه تیم این بود که بتوانیم در مسابقات تایلند سهمیه خودمان را قطعی کنیم ولی به هر شکل نشد ولی باز هم اردوها را از سر گرفتیم و برای سایر مسابقات برنامه ریزی کردیم.
وی افزود: در این مدت تمرینات زیادی را پشت سرگذاشتیم. مسابقات کاپ جهانی شانگهای و کره جنوبی هم در این مسیر برای ما خیلی کمک کننده بود. در شانگهای رکورد تیمی را هم در بخش بانوان و هم در بخش مردان جابجا کردیم که اتفاق خیلی خوبی بود. پس از آن راهی کره جنوبی شدیم تا ابتدا یک اردوی مناسب داشته باشیم و سپس در مسابقات کره هم شرکت کنیم.
ملی پوش ریکرو ایران ادامه داد: تمرینات در کره بسیار عالی بود چون با رقبای قوی تمرین کردیم و حتی در این رقابت‌ها با تیم‌های خوبی هم مسابقه دادیم که خودمان را برای آخرین مرحله از مسابقات گزینشی المپیک محک بزنیم و از حریفان خود شناخت کافی را داشته باشیم. انصافا در کاپ جهانی کره جنوبی هم خوب بودیم ولی طبق انتظار خودمان پیش نرفتیم. اشتباهاتی داشتیم که می‌پذیریم اما در همین مدت سعی کردیم روی آنها کار کنیم تا در کاپ جهانی ترکیه نتایج خوبی را به دست بیاوریم.
شبانی در پاسخ به این پرسش که فکر می‌کنید چقدر این شانس را دارید که بتوانید به سهمیه المپیک دست پیدا کنید؟ گفت: هدف ما کسب سهمیه تیمی است. تا این لحظه هم هنوز هستند کشورهایی قدری که موفق به کسب سهمیه در این بخش نشدند. تیم‌هایی چون چین، چین تایپه و آمریکا هم به دبنال کسب سهمیه تیمی هستند بنابراین کار برای ما آسان نخواهد بود. البته روی کاغذ هم ما شانس خوبی داریم و این روزها هم در نهایت آمادگی هستیم. تلاش می‌کنیم با دست پر از ترکیه برگردیم.
کماندار تیم ملی با بیان اینکه تیراندازی با کمان ایران در مدت کوتاه رشد خوبی داشته است؛ عنوان کرد: «هونگ سونگ هو» سرمربی کره‌ای تیم از روزی که پای خود را به ایران گذاشته تلاش کرده که تیم بتواند در مسیر رشد باشد و خوشبختانه این اتفاق هم در همین مدت کم افتاده است. این روزها بارها شده که در مسابقات مختلف سایر تیم‌ها از ما در مورد دلیل پیشرفت‌مان در این زمان کوتاه سوال کردند و همین برای ما کافی است که توانستیم خودمان را در مسیر درستی قرار بدهیم.
شبانی در پایان خاطر نشان کرد: فدراسیون هم در این مدت تلاش کرده چیزی برای ما کم نگذارد ولی با توجه به اینکه هم رشته ما تجهیزات محور است و هم شرایط اقتصادی جامعه نوسان زیاد دارد این حمایت‌ها با اینکه خوب بوده اما کافی هم نیست. همیشه گفتم با اسب نمی‌شود به جنگ با تانک رفت. شرایط ما هم همین است در حال حاضر برای خرید یک کمان باید ۴۰۰ میلیون تومان هزینه کرد که واقعا برای ما زیاد است. با توجه به شرایط اقتصادی کشور هم این وضعیت سخت‌تر هم می‌شود. روزی نیست که ملی پوشان قیمت دلار را چک نکنند. بنابراین انتظار داریم توجه بیشتر باشد.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *