0

«فرهنگ سازی» در ترویج ازدواج آسان حرف اول را می‌زند

«فرهنگ سازی» در ترویج ازدواج آسان حرف اول را می‌زند
بازدید 13

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام جلیل شریفی نیا در خطبه‌های نماز جمعه این هفته آرادان به میزبانی مسجد صاحب‌الزمان (عج) ضمن اشاره به سالروز ازدواج علی (ع) و حضرت زهرا (س) و روز ازدواج بیان کرد: مشکلات مالی و اقتصادی قابل انکار نیست اما مانع مهم ازدواج چشم و هم چشمی و تجملات است.
وی با بیان اینکه بخش‌هایی که خود ما مردم به ازدواج اضافه کرده‌ایم خودشان حالا گریبان جوانان ما را گرفته است، افزود: تشکیل خانواده باید آسان گرفته شود.
امام جمعه آرادان گفت: اگر موانع ازدواج برداشته و تشکیل خانواده آسان گرفته شود، خیلی از دخترها و پسرهای ما می‌توانند تشکیل خانواده داده و فرزندآوری داشته باشند.
شریفی نیا با اشاره به مقوله مهم فرزندآوری و جمعیت، گفت: متأسفانه سن ازدواج بالا رفته هر چند در یک سال اخیر آمارها قدری بهبود یافته اما باز هم باید فرزندآوری تقویت شود.
وی با بیان اینکه کسانی که در گذشته ازدواج کرده و یک فرزند داشته اند امروز خودشان را مقید کرده اند که دو الی سه فرزند داشته باشند و این خوب است، تاکید کرد: دولت مردان هم باید به ازدواج جوانان کمک کنند.
امام جمعه آرادان همچنین با بیان اینکه فرهنگ سازی در ترویج ازدواج آسان حرف اول را می‌زند، تاکید کرد: رسانه‌ها، علما، اهل منبر، فعالان فرهنگی و کسانی که تریبونی در اختیار دارند و حتی مسئولان ما می‌بایست مقوله ازدواج و تشکیل خانواده را بیان کنند.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *