0

کشف حجاب نکردن زنان ایران، مرحله ای از مقاومت فرهنگی است

کشف حجاب نکردن زنان ایران، مرحله ای از مقاومت فرهنگی است
بازدید 16

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محسن قنبریان استاد حوزه و دانشگاه در سخنانی گفت: باور کنیم مردم ایران در ۴۲ سال اخیر در موضع مقاومت هستند. مردان و زنان، چه آنهایی که بیشتر حزب اللهی هستند چه آنهایی که کمتر دم از انقلاب می‌زنند همه در موضع مقاومت هستند.
وی افزود: خود آگاه کردن آنان نسبت به این مقاومت یکی از وظایف اولیه دستگاه تبلیغی از سازمان تبلیغات گرفته تا حلقه میانی است.
قنبریان ادامه داد: این مقاومت نه یعنی ریاضت، بلکه همراه با پیشرفت‌ها و کارآمدی‌هایی بوده که قابل روایت است. این نظریه مقاومت اگر خوب روایت شود در صحنه سیاست و اقتصاد و فرهنگ قابل تصویر است. همه دستاوردها برای این مقاومت است و کمبودها نیز برای این است که سیاست‌های مقاومتی آن حوزه را انجام ندادیم.
این استاد حوزه و دانشگاه گفت: وقتی سر نظریه مقاومت در دیپلماسی می‌ایستیم در دولت آقای رئیسی گشایش اتفاق می‌افتد و می‌توانیم بدون مذاکره و سازش گشایش‌هایی را ایجاد کنیم، فروش نفت بیشتر می‌شود، پول‌هایمان آزاد می‌شود، جزو مجامع اقتصادی بزرگ دنیا می‌شویم، رشد اقتصادی تا ۶ درصد افزایش پیدا می‌کند و این کارآمدی نظریه مقاومت در حوزه دیپلماسی است.کمبود در سفره مردم به دلیل عدم اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است. که از جمله گسترش مالکیت عمومی، تقسیم عادلانه مزد کارگری و کارفرمایی است.

وی ادامه داد: مقاومت نه یعنی ریاضت و نه وعده‌ای برای فردا است بلکه هم روایت کارآمدی موجود را دارد و هم اگر نقصانی هست به خاطر نبود این مقاومت است. این خودآگاهی به مردم در حوزه‌های مختلف فوق العاده مهم است.
قنبریان گفت: اینکه ما بتوانیم به ۷۰ درصد زنانی که الزاماً حجاب ندارند اما در ماجرای سال‌های گذشته نیز کشف حجاب نکردند روایت کنیم که این مرحله‌ای از مقاومت فرهنگی است. در مقابل قربانی و له شدن برابر تمدن برهنه غرب، این زن مقاومت کرده است ولو اینکه حجابش هم صد درصد شرعی نباشد. این نوع روایت کردن ابتدا جبهه مقاومت را شکل می‌دهد سپس پیوند اجتماعی را درست می‌کند و از آنجا می‌توانیم به سنت حجاب بهتر عزیمت و آن درست کنیم.
حجت الاسلام قنبریان در پایان گفت: این نظریه مقاومت اگر خوب در حسه‌های مختلف بنشیند، و خودآگاهی در جامعه درست کند، می‌تواند ارزش‌های افزوده و اراده جمعی را خلق کند. هم مبلغین، هم حلقه‌های میانی و هم مردم ایران باید خود را در موضع مقاومت ببیند و آن را بیافزایند.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *