0

فرهنگ سازی در حوزه حجاب و عفاف نیازمند برنامه‌های عملیاتی است

فرهنگ سازی در حوزه حجاب و عفاف نیازمند برنامه‌های عملیاتی است
بازدید 28

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام طه توکلی پیش از ظهر چهارشنبه در همایش تجلیل از نخبگان و فعالان در عرصه عفاف و حجاب در سنندج، با اشاره به جایگاه حجاب و عفاف با تمسک به آیات قرآنی اظهارکرد: خداوند در قرآن به پیامبر بزرگوار اسلام (ص) سفارش کرده به زنان و دخترانت و به زنان و دختران جامعه اسلامی سفارش کرده اندام و زینت‌های زنانگی خود را از چشم نامحرمان بپوشانند تا به وسیله حجاب و پوشش شناخته شوند و مورد آزار و اذیت قرار نگیرید.
وی با بیان اینکه حجاب محدودیت نیست بلکه مصونیت است، گفت: پوشش و حجاب معرف شخصیت زن است و شخص با حجاب علمدار و پرچمدار جامعه می‌شود و مردم برای این پرچم احترام قائل می‌شوند.
مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه بیت المقدس با اشاره به خطبه حضرت فاطمه (س) در خصوص حجاب و عفت یادآور شد: زنان با حفظ حجاب و عفت و مردانگی می‌توانند جامعه را بسازند.
توکلی تاکیدکرد: هیچ دینی از ادیان الهی بدحجابی و بی حجابی را ترویج نکردند به طوری که یهودیان واقعی معتقد به پوشش و حجاب هستند.
وی با اشاره به بررسی اجمالی قبل و بعد از انقلاب در حوزه حجاب و عفاف افزود: در هیچ جای تاریخ از سوی مکاتب الهی بدحجابی ترویج نشده است.
استکبار جهانی در راستای بی هویت کردن جوانان برنامه ریزی می‌کنند
وی اظهار کرد: استکبار جهانی در راستای بی هویت کردن جوانان برنامه ریزی می‌کنند و دمکراسی غرب درصدد ترویج پوچ گرایی و تلقی قرار دادن زن به عنوان کالای مبادلاتی است.
مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه بیت المقدس اغواگری و برنامه‌ریزی دشمنان در حوزه حجاب را از هجمه‌های دشمنان دانست و گفت: مکاتب لیبرال دمکراسی زنان و دختران که مخالف حجاب زنان است دختران محجبه را از دانشگاه‌های فرانسه اخراج می‌کنند.
توکلی به حادثه کربلا و به اسارت کشیدن خاندان رسول الله اشاره کرد و گفت: حادثه کربلا هم از جنس مذکر هم از جنس مونث است، هر اندازه زنان نقش داشتند مردان نیز نقش داشته‌اند.
مکتب عاشورا جلوه‌ای از زیبایی است
توکلی خاندان رسول الله را از دیدگاه حضرت زینب با عفت توصیف کرد و افزود: مکتب عاشورا جلوه‌ای از زیبایی بوده است.
وی با اشاره به جایگاه حجاب و عفت در شرع اسلامی و قرآن اظهارکرد: اصل هشتم قانون اساسی به حقوق متقابل دولت نسبت به مردم، مردم نسبت به جامعه و مردم نسبت به مردم اشاره داشته است.
مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه بیت المقدس خروجی مکتب اسلام را معنویت و اخلاق دانست و افزود: حجاب و عفت همان چیزی است که خداوند متعال می‌خواهد.
وی با بیان اینکه حجاب، عفت و حیا سه رکن اصلی جامعه اسلامی است تصریح کرد: بررسی آیات قرآنی، بررسی تاریخ جوامع در دوران باستان و ادوار گذشته بیانگر توجه به مسئله حجاب و عفاف در جامعه است.
توکلی با اشاره به اینکه حفظ حجاب و عفاف تنها با شعار امکان‌پذیر نیست بلکه با برنامه ریزی عملیاتی امکان‌پذیر است یادآور شد: همگرایی و ایجاد وحدت و وفاق در حوزه حجاب و عفاف نیازمند فرهنگ سازی است.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *