0

یک هزار و ۵۳۲ بانوی اصفهانی خون اهدا کردند

یک هزار و ۵۳۲ بانوی اصفهانی خون اهدا کردند
بازدید 34

کیان دهراب پور در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون یک هزار و ۵۳۲ خانم در استان اصفهان در ۱۱ مرکز اهدای خون مراجعه کرده‌اند.
وی اضافه کرد: در سال ۱۴۰۲، تنها ۳/۵ درصد اهداکنندگان خون در استان اصفهان، خانم بوده اند که نسبت به میانگین کشوری که حدود ۴/۵ درصد است از میانگین کشوری کمتر است.
مدیرکل انتقال خون استان اصفهان گفت: خانم‌ها مانند آقایان از سن ۱۸ سالگی به بعد هر چهار ماه یک بار می‌توانند اهداکننده خون باشند و ممنوعیت خاصی نسبت به مردان اهداکننده خون ندارند، فقط با این تفاوت که مردان هر سه ماه یک بار امکان اهدای خون دارند.
وی افزود: هر خانمی که شرایط عمومی اهدای خون را دارد با مراجعه به مرکز اهدای خون توسط پزشک، ویزیت و مشاوره می شود و اهدای خون در یک مکان کاملاً” تحت کنترل صورت می گیرد و هیچ خطری در این بین وجود ندارد و حتی بعد از اهدای خون از طرف اداره کل انتقال خون، قرص آهن به اندازه کافی در اختیار آنها قرار خواه گرفت.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *